Ryanair anunță că de miercuri, 12 noiembrie, va trece la îmbarcarea 100% digitală, ceea ce înseamnă că pasagerii nu vor mai putea descărca și tipări o carte de îmbarcare fizică pe hârtie. Călătorii vor trebui să utilizeze doar cartea de îmbarcare digitală generată în aplicația „myRyanair” în timpul procesului de check-in.

Potrivit companiei, 80% dintre cei peste 207 milioane de pasageri anuali au adoptat, deja, această tranziție.

Deși peste 80% dintre pasageri folosesc deja cărți de îmbarcare digitale și, prin urmare, nu vor fi afectați de această schimbare progresivă, reamintim acelui mic număr de pasageri care încă își tipăresc cărțile de îmbarcare să descarce aplicația myRyanair înainte de trecerea la îmbarcarea 100% digitală, de miercuri, 12 noiembrie. Trecerea complet digitală înseamnă o experiență de călătorie mai rapidă, mai inteligentă și mai ecologică pentru pasageri, oferind totodată acces mai ușor la o gamă de funcționalități inovatoare din aplicație, inclusiv ‘Order to Seat’, informații despre zbor în timp real și actualizări directe în caz de perturbări”, a declarat directorul de marketing al Ryanair, Dara Brady.

Trecerea Ryanair la îmbarcarea fără bilete de hârtie din noiembrie 2025 va permite pasagerilor să își reducă amprenta de carbon prin eliminarea utilizării inutile de hârtie, ceea ce va duce la o economie de peste 300 de tone de deșeuri de hârtie în fiecare an, transmiteau, în primăvară, reprezentanții companiei. Pasagerii care nu dețin un smartphone pot obține o carte de îmbarcare pe hârtie direct de la aeroport, cu condiția să fi realizat anterior check-in-ul pe site-ul Ryanair.

La începutul lunii noiembrie, Ryanair Holdings a raportat un profit net (PAT) pentru trimestrul al doilea (Q2) de 1,72 miliarde de euro, în creștere cu 20% față de profitul net din trimestrul al doilea al anului precedent (1,43 miliarde de euro). Pentru prima jumătate a anului (H1), profitul net a crescut cu 42% și a ajuns la 2,54 miliarde de euro, pe fondul unei creșteri a traficului cu 3%, la 119 milioane de pasageri.