Skip to main content
revistacariere.ro
  • Leadership
    Lideri care inspiră Brand de angajator On the move Jurnal de Leadership
  • Noutăți
    Companii Economie Tehnologie On the job 1 Minut peste Program Educație Doodle-ul de marți
  • Evenimente CARIERE
    CEO + HR Roundtable Best Employer Fest Gala CARIERE CARIERE Club
  • HR Manager
  • Lifestyle
    Pauza de corporate Sănătate și sport Călătorii Dezvoltare personală
  • Opinii
  • in icon
  • yt icon
  • ig icon
  1. Home
  2. Lifestyle
  3. Sănătate și sport

Culoarea anului 2019 este corai cu irizații aurii, o nuanță ce denotă optimism

31 decembrie 2018 Roxana Roseti
“Trăim vremuri complexe. Iar vremurile complexe cer culori complexe“. Așa declara Leatrice Eiseman - directorul executiv al Pantone Color Institute, autoritatea internaţională în domeniul culorilor şi a sistemelor de culori. La fiecare sfârşit de an, prestigiosul institut alege culoarea ce va domina anul următor. Începând din 2000, compania Pantone dezvăluie în fiecare an nuanţa sau culoarea care va influența, în următoarele 12 luni, industriile modei, obiectelor decorative,  produselor cosmetic și așa mai departe.

Acea stare de plutire

Culoarea aleasă pentru anul 2019 este LIVING CORAL, o nuanţă ce denotă optimism. Mai precis, vorbim despre corai cu irizaţii aurii (Pantone 16-456). Denumit și Living Coral, după cum au anunțat reprezentanţii companiei americane Pantone, pe contul de Instagram,  citaţi de Vogue. ”Aşa cum reciful de corali este o sursă de hrană şi adăpost, privim această culoare ca şi când ne-ar asigura o stare de plutire într-un mediu care se află în continuă schimbare de mai bine de 10 ani”, a explicat Laurie Pressman, vicepreşedinte al Institutului Pantone. ”Cu toată tehnologia şi tulburările politice din întreaga lume, cultura noastră globală a continuat accelerarea acestor schimbări”, a continuat aceasta. Culoarea simbolizează nevoia de optimism, pasiunile care aduc bucurie şi dorinţa de exprimare jucăuşă, susțin cei de la Pantone.

Cromatica și consumatorismul

Supranumită “Guru al culorilor”, Leatrice Eiseman (foto) este cea care decide de aproape 17 ani care este culoarea anului în industria modei, industria obiectelor decorative şi industria produselor cosmetice. De fapt, compania Pantone organizează anual un comitet alcătuit din experţi în cromatică internaţionali, care stabilesc împreună care ar trebui să fie culoarea dominantă pentru anul următor, însă Leatrice are însă cel mai important cuvânt de spus. Eiseman a fost consultant cromatic pentru companii de renume şi este recunoscută de comunitatea din lumea modei şi a marketingului ca fiind o specialistă în cromatică. De asemenea, Leatrice este autoarea a opt cărţi ce au ca subiect culoarea şi consumatorismul, potrivit Business Insider.

Culori, culori…

  Pentru anul 2018, culoarea reprezentativă a fot Ultra Violet, in timp ce pentru 2017 a fost Greenery (verde crud), nuanţă ce simbolizează noi începuturi. În 2016 au fost alese nu una, ci două culori: roz cuarţ şi albastru serenity. În 2015 a fost aleasă Marsala, în 2014 a fost Radiant Orchid, iar în 2013, verde-smarald.
View this post on Instagram
 

Introducing the Pantone Color of the Year 2019, PANTONE 16-1546 Living Coral - an animating and life-affirming coral hue with a golden undertone that energizes and enlivens with a softer edge. Sociable and spirited, the engaging nature of Living Coral welcomes and encourages lighthearted activity. Symbolizing our innate need for optimism and joyful pursuits, Living Coral embodies our desire for playful expression. #COY2019

A post shared by PANTONE (@pantone) on Dec 5, 2018 at 3:42pm PST

optmism   corai 2019   culoarea anului 2019. culoarea anului  

Cele mai noi articole

  • Deutsche Telekom și NVIDIA lansează un cloud AI pentru aplicații industriale, dezvoltat în Germania

    4 noiembrie 2025
  • David Beckham a primit titlul de cavaler de la Regele Charles al III-lea: Să fiu căpitanul Angliei a fost visul meu de la 7 ani

    4 noiembrie 2025
  • Fundația Regală Margareta a României anunță startul selecției pentru burse de până la 2000 de euro. Cine poate aplica

    4 noiembrie 2025
  • Undă verde pentru preluarea unor active ale Getec Servicii Energetice de către Corden BioChem Romania

    4 noiembrie 2025

Mariana Garștea: Puterea exemplului contează | Jurnal de leadership #4

Jurnal de Leadership

Cosmin Vînătoru: "Ca lider, am învățat să fiu empatic" | Jurnal de leadership #3

Jurnal de Leadership

Elena Pap: "Am crescut odată cu compania, și ca persoană, și profesional" | Jurnal de leadership #2

Jurnal de Leadership

Rudi Vizental: „Suntem continuatorii afacerilor antreprenoriale” | Jurnal de leadership #1

Jurnal de Leadership

Ce job va fi foarte important peste 10 ani?

1 minut peste program

Care sunt beneficiile extrasalariale la care angajații țin cel mai mult?

1 minut peste program

Ce părere au angajații despre transparența salarială?

1 minut peste program

Ce task-uri i-ai plasa clonei tale de la job?

1 minut peste program

Cum ți-ai descrie jobul unui copil de 5 ani?

1 minut peste program

Ce feedback nu ai mai uitat niciodată?

1 minut peste program

Cea mai bună scuză să dai skip la o ședință

1 minut peste program

Cel mai ciudat motiv să închizi camera într-un call

1 minut peste program

La ce te gândești când vezi o ședință în calendar?

1 minut peste program

Ce ți-ai scrie pe cana de cafea de la job, ca să te reprezinte?

1 minut peste program

Recomandările editorilor

  • Cristian Gulicska, Autoliv: Românii sunt dispuși să facă un pas lateral sau chiar înapoi pentru a urca în carieră 

    Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România.
    3 noiembrie 2025 Adelina Mihai
    CEO + HR Roundtable
  • Ramona Porca, Schaeffler România: Generația Z nu mai separă tehnologia de viața de zi cu zi

    Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă.
    4 noiembrie 2025 Adelina Mihai
    CEO + HR Roundtable
  • Testul de foc al HR-ilor: evaluarea posturilor | ANALIZĂ

    Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie.
    3 noiembrie 2025 Roxana Toader, Adelina Mihai
    HR Manager
  • BEST EMPLOYER FEST 2025. Bianca Chera: Ne așteptăm la o evoluție legislativă în zona prevenirii sindromului de burnout

    Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.
    30 octombrie 2025 Mirabela Anghel
    Best Employer Fest

Leadership

  • Somfy anunță numirea unui nou Managing Director pentru Europa de Est

    Compania specializată în soluții de automatizare pentru locuințe și clădiri Somfy anunță numirea Małgorzatei Jasińska în funcția de Managing Director pentru Europa de Est.
    4 noiembrie 2025 Revista Cariere
    On the move
  • Cum conduci un ONG când pornești de la zero și ajungi să sprijini anual peste 1.300 de copii

    Leadership în doi, pandemie, apoi un switch de roluri. Cătălina Rață povestește cum a preluat frâiele UiPath Foundation în plin proces de creștere.
    4 noiembrie 2025 Carla Lunguți
    Leadership
  • Articol susținut de ASCENDIS

    Din Oxford, pentru România. Ștefan Dascălu, cercetătorul care înfruntă virusurile, impostura și dezinformarea

    În 2015, Ștefan Dascălu a absolvit liceul și a plecat spre unul dintre cele mai prestigioase locuri de pe harta lumii academice: Universitatea Oxford. Acolo avea să devină cercetător în imunologie și, ani mai târziu, o voce puternică în lupta cu un alt tip de virus: dezinformarea.
    4 noiembrie 2025 Cati Lupașcu
    Work life choices
  • Poveste de brand: De la ce vine numele Cris-Tim

    În spatele fiecărui brand puternic există, de regulă, o poveste care transcende cifrele și bilanțurile. În cazul Cris-Tim, acea poveste începe cu două nume: Cristina și Radu Timiș.
    3 noiembrie 2025 Mirabela Anghel
    Leadership
revistacariere.ro
  • Despre noi
  • Vânzări și publicitate
  • Contact
  • Termeni și condiții
  • in icon
  • yt icon
  • ig icon

© 2025 Copyright Revista Cariere.
Toate drepturile rezervate.