Șeful tău va aprecia dacă respecți de la bun început normele și regulile noului loc de muncă. Înseamnă că vrei să te adaptezi și îți dorești să te integrezi în noul loc. Ar trebui să vorbești cu atenție la telefonul personal și doar în pauzele desemnate deja. Un comportament manierat și o serie de reguli minime de conduite sunt evident mărci ale bunei purtări.
Recunoaște-ți greșelile
Toată lumea greșește. Chiar și în prima săptămână de la muncă sau, mai bine spus, cu atât mai mult în prima săptămână, atunci când ești încă nesigur pe ce trebuie să faci și cum să te comporți. Dacă se întâmplă să fi făcut vreo eroare, recunoaște-ți greșeala. Nu o să primești felicitări, cu siguranță, dar măcar ceilalți vor vedea că știi să-ți asumi responsabilitatea.
Nu apela la subterfugii
Dacă ai o problmă urgentă de rezolvat și chiar nu suportă amânare, mergi la șeful tău și prezintă-i situația exact așa cum este ea. Nu suna la muncă să le zici că ești bolnav când tu ai de mers și semnat niște acte. Atunci când vei fi bolnav și vei dori să îți iei o zi liberă, s-ar putea că șefii să nu mai fie atât de îngăduitori.
Nu te pierde în criză
Când un lucru neașteptat să întâmplă la birou sau o situație neprevăzută apare, cine crezi că va face o impresie mai bună? Cel care se pierde în criză și se panichează sau cel care își păstrează sângele rece și iese cu bine la liman? Răspunsul este evident.
Ferește-te de subiectele tabu
În orice loc sunt subiecte pe care lumea nu prea le discută. Sunt teme tabu pe care ceilalți se feresc să le pună în discuție. Despre religie sau orientare sexuală, despre preferințe politice sau subiecte foarte personale este mai bine să te ferești să discuți.
Ai grijă la timp
Capacitatea de a rezolva la timp proiectele va fi principalul atu de care va ține seama șeful tău. Eficiența va fi mereu la mare preț, iar managementul timpului este un must have al oricărui om din organizație, cu atât mai mult al unuia care este nou în organigramă.
Îmbracă-te cu stil
Poate că ești o firă mai rebelă și mai nonconformistă, dar în prima săptămână ar trebui să respecți eticheta și să te îmbraci mai clasic. Dacă vrei ca lumea să te perceapă ca pe un personaj care aspiră să devină un lider, atunci și ținuta ar trebui să fie în acord cu rolul pe care singur ți-l impui.
Nu-ți ofensa colegii
Șeful tău te va aprecia și mai mult dacă reușești să te faci plăcut de echipă. Asta nu înseamnă că trebuie să-ți complimentezi excesiv colegii, ci doar că trebuie să ai grijă să nu-i ofensezi cu sau fără intenție. Ultimul lucru de care are nevoie șeful tău este să i se atragă atenția că noul membru al echipei sale este indisciplinat.
Reprezintă interesele companiei
Când ești la o întâlnire și îți reprezinți compania, ai grijă să lași o impresie bună. De la felul cum vorbești la cum arăți, de la modul în care știi să vinzi marfa organizației tale la cum știi să anticipezi întrebările, totul contează în relația pe care o vei avea, pe viitor, cu șeful și cu colegii tăi.
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România.
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă.
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie.
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.
Compania specializată în soluții de automatizare pentru locuințe și clădiri Somfy anunță numirea Małgorzatei Jasińska în funcția de Managing Director pentru Europa de Est.
În 2015, Ștefan Dascălu a absolvit liceul și a plecat spre unul dintre cele mai prestigioase locuri de pe harta lumii academice: Universitatea Oxford. Acolo avea să devină cercetător în imunologie și, ani mai târziu, o voce puternică în lupta cu un alt tip de virus: dezinformarea.
În spatele fiecărui brand puternic există, de regulă, o poveste care transcende cifrele și bilanțurile. În cazul Cris-Tim, acea poveste începe cu două nume: Cristina și Radu Timiș.