Cele mai multe poziții deschise în a doua jumătate a acestui an vor fi pentru job-uri de birou (white collars, 47%), urmate de cele pentru muncitori calificați (41%). Companiile caută cu precădere candidați pentru poziții full-time, în timp ce doar 24% dintre angajatori spun că au în plan să recruteze și pentru poziții part-time sau project-based. Majoritatea pozițiilor noi din perioada iulie-decembrie 2018 se adresează candidaților cu 2-5 ani experiență (54%), urmate de cele pentru candidați entry-level, cu până la 2 ani de experiență (37%).
Vânzările, cel mai căutat domeniu în prima parte a anului 2018
Spre comparație, cea mai mare concurenţă pentru un loc de muncă în primele șase luni din 2018 a fost în domeniul Vânzărilor, cu peste 6.000 de poziții deschise, urmat de Inginerie, cu aproximativ 3.000 de poziții noi, IT și Auto-Transport, fiecare cu peste 2.400 de poziții deschise.
Angajații din HoReCa au fost și ei la mare căutare, cu peste 600 de poziții deschise doar în perioada martie-mai 2018, pe fondul tendințelor de recrutare pentru joburi sezoniere. La polul opus, domeniile care au avut nevoie de cea mai puțină forță de muncă în perioada analizată sunt Finanțele și Administrativ, care au înregistrat 495, respectiv 330 de job-uri disponibile în primele șase luni din 2018.
În total, job-urile disponibile pe BestJobs au înregistrat peste 300.000 de aplicări.
Salarii mai mari cu până la 20%
Criza de specialişti împinge companiile să plătească salarii mai mari pentru a atrage talente. Cei mai mulți angajatori (46% ) se așteaptă să plătească pachete salariale cu până la 10% mai mari pentru pozițiile noi, comparativ cu începutul anului. Alți 18% dintre angajatori cred că este nevoie de pachete salariale cu 10-20% mai generoase, iar 2% dintre angajatori se așteaptă inclusiv să fie necesar să ofere salarii chiar și cu 20% mai mari pentru poziții similare comparativ cu începutul anului.
În plus, competiția din ce în ce mai accentuată pentru candidați valoroși împinge angajatorii să extindă inclusiv pachetele de beneficii extra salariale. Astfel, angajatorii iau în calcul posibilitatea să includă beneficii precum pensii private facultative, vouchere de vacanță, salturi cu parașuta, reducere la biletele de avion și chiar masaj la birou, arată sondajul BestJobs.
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România.
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă.
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie.
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.
Compania specializată în soluții de automatizare pentru locuințe și clădiri Somfy anunță numirea Małgorzatei Jasińska în funcția de Managing Director pentru Europa de Est.
În 2015, Ștefan Dascălu a absolvit liceul și a plecat spre unul dintre cele mai prestigioase locuri de pe harta lumii academice: Universitatea Oxford. Acolo avea să devină cercetător în imunologie și, ani mai târziu, o voce puternică în lupta cu un alt tip de virus: dezinformarea.
În spatele fiecărui brand puternic există, de regulă, o poveste care transcende cifrele și bilanțurile. În cazul Cris-Tim, acea poveste începe cu două nume: Cristina și Radu Timiș.