Care sunt zonele cu cel mai mare impact, din punctul de vedere al angajărilor, din România?
Aproape 3,5 milioane de CV-uri au fost depuse în 2018 de către candidaţii activi, pe platforma de recrutare online eJobs.ro. Cei mai mulţi dintre ei căutând un job în vânzări, contabilitate şi resurse umane, potrivit unui studiu de specialitate remis presei.
Domeniul care a atras cele mai multe aplicări - aproape 700.000 - a fost cel de vânzări, la fel ca anul trecut. Următoarele domenii în preferinţele candidaţilor au fost contabilitatea, care a adus angajatorilor peste 400.000 de CV-uri, şi resursele umane - sector care a reuşit să strângă aproape 200.000 de aplicări în 2018.
Alte domenii
Topul celor mai căutate domenii de către candidaţi continuă cu serviciile externalizate de tip call-center, back-office, transport şi logistică, administraţie şi horeca, banking, juridic şi IT&software. Alte domenii pentru care companiile au căutat masiv angajaţi anul acesta au fost transporturile, alimentaţie şi horeca, back office, producţie, construcţii sau inginerie.
În ceea ce priveşte oraşele cele mai active din punctul de vedere al angajărilor, cea mai efervescentă a fost piaţa din Capitală, pentru care angajatorii au scos la bătaie peste 42.000 de locuri de muncă, anul acesta. Pe locul al doilea, dar la o distanţă semnificativă, se află Cluj-Napoca, cu 8.276 de anunţuri, urmat de Iaşi (4.662), Timişoara (4.352) şi Braşov (3.549). În schimb, cele mai puţine oportunităţi de angajare au apărut pentru candidaţii din Bârlad, Sinaia, Mangalia, Câmpina şi Mioveni - fiecare dintre acestea având 58, 59 sau 60 de locuri de muncă scoase pe piaţă.
De asemenea, tot conform studiului, cei care şi-au dorit un loc de muncă în afara ţării au avut la dispoziţie aproape 2.400 de opţiuni. Destinaţiile care au venit cu cele mai multe oferte fiind Marea Britanie, Germania, Franţa, Belgia, Italia şi Olanda.
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România.
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă.
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie.
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.
Compania specializată în soluții de automatizare pentru locuințe și clădiri Somfy anunță numirea Małgorzatei Jasińska în funcția de Managing Director pentru Europa de Est.
În 2015, Ștefan Dascălu a absolvit liceul și a plecat spre unul dintre cele mai prestigioase locuri de pe harta lumii academice: Universitatea Oxford. Acolo avea să devină cercetător în imunologie și, ani mai târziu, o voce puternică în lupta cu un alt tip de virus: dezinformarea.
În spatele fiecărui brand puternic există, de regulă, o poveste care transcende cifrele și bilanțurile. În cazul Cris-Tim, acea poveste începe cu două nume: Cristina și Radu Timiș.