Unul din patru angajatori români intenționează să recruteze studenți în perioada octombrie-decembrie 2018, arată cel mai recent studiu efectuat de BestJobs, una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. În prezent, 58% dintre angajatori declară că până la 5% dintre angajații lor se află încă pe băncile facultăților, în timp ce, la polul opus, în cazul a 22% dintre angajatori, unul din cinci angajați este student.
La polul opus, 22% dintre angajatori au declarat că unul din cinci angajaţi este student. Jumătate dintre angajatori estimează că vor scoate la concurs până la 10 poziţii noi pentru care vor recruta exclusiv studenţi până la finalul anului, iar alţi 23%, între 10 şi 20 de poziţii noi pentru studenţi, conform studiului.
Programul de lucru nu este flexibil
În ceea ce priveşte programul de lucru, angajatorii nu sunt neaparat dispuşi să ofere un program de lucru flexibil studenţilor, astfel încât aceştia să-şi poată continua studiile. Aşa se explică faptul că 62% din angajatori spun că recrutează studenţi pe un program de lucru full-time şi doar 19% dintre companii menţionează un program flexibil sau part-time (19%). Referitor la formarea profesională a noilor candidaţi, cele mai multe companii (60%) aleg să le ofere angajaţilor studenţi training-uri cu specialişti din cadrul companiei, în timp ce 16% oferă cursuri de specializare mai complexe, în afara companiei. Doar 1% dintre angajatori oferă angajaţilor lor oportunităţi de a-şi completa studiile cu programe de masterat, doctorat sau cursuri de management plătite.
Pachetul salarial pentru studenți, similar celui oferit angajaților cu studii finalizate
Cei mai mulți angajatori (44%) spun că pretențiile salariale ale studenților variază între 2.000 și 3.000 de lei pentru un job full-time și fără experiență anterioară în domeniu. Alte 36% dintre companii declară că studenții așteaptă salarii cuprinse între 1.000 și 2.000 de lei.
Despre pachetul salarial oferit candidaților studenți, peste jumătate dintre angajatori (51%) spun că acesta este la același nivel cu pachetul salarial al unui angajat cu o poziție similară, dar cu studiile finalizate. În același timp, 19% dintre companii spun că oferă un salariu cu până la 10% mai mic studenților, în t imp ce 13% oferă chiar și cu 25% mai puțin decât în cazul unui angajat cu studii finalizate.
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România.
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă.
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie.
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.
Compania specializată în soluții de automatizare pentru locuințe și clădiri Somfy anunță numirea Małgorzatei Jasińska în funcția de Managing Director pentru Europa de Est.
În 2015, Ștefan Dascălu a absolvit liceul și a plecat spre unul dintre cele mai prestigioase locuri de pe harta lumii academice: Universitatea Oxford. Acolo avea să devină cercetător în imunologie și, ani mai târziu, o voce puternică în lupta cu un alt tip de virus: dezinformarea.
În spatele fiecărui brand puternic există, de regulă, o poveste care transcende cifrele și bilanțurile. În cazul Cris-Tim, acea poveste începe cu două nume: Cristina și Radu Timiș.