Important este ca la aceasta întrebare să nu minţi niciodată, ci doar să cizelezi pe cât se poate de mult răspunsul. Spui adevărul, explici ce s-a întâmplat, ce nu a mers, de ce ai fost concediat dacă este cazul şi apoi „reintri în luptă” cu forţe proaspete, încercând să-i impresionezi cu ce vei face pentru ei. Pare ușor în teorie, dar situația stă cu totul altfel atunci când încă există resentimente.
1. Împacă-te cu tine însuți și pune-ți emoţiile în ordine.
Trebuie să fii cât mai relaxat când ajungi la interviu şi să explici cât mai calm şi detaşat despre fostele tale experienţe. Nimeni nu va angaja un om care se pierde imediat şi este temperamental.
2. Explică ce s-a întâmplat.
Fii succint atunci când o faci pentru că atunci când începi să te pierzi în detalii lași o impresie greșită. Explică şi închide cu o frază de genul „Din păcate am fost concediat”
3. Discută ce ai învățat şi revino la subiect.
După ce explici ce s-a întâmplat, spune şi ce ai învăţat din aceasta experienţă. Angajatorul vrea să ştie că o schimbare s-a produs din această experienţă neplăcută și că nu va fi cazul să se repete.
4. Niciodată nu își vorbi de rău şeful sau compania.
Chiar dacă ţi s-a făcut un anume rău, oricât de multe sentimente de ură ai avea pentru fostul loc de muncă şi oamenii de acolo, niciodată nu vorbi de rău trecutul. Vei fi ca vulpea care nu mai poate ajunge la strugurii acri.
5. Recapitulează ce ai de oferit.
Este esenţial să închei interviul pe o notă pozitivă, aşa că recapitulează calităţile tale de top şi ce poţi oferi noii companii pentru care vrei să lucrezi. Fă în așa fel încât să fie foarte clar că vei intra pe uşile companiei şi vei oferi exact ceea ce are nevoie echipa din care ai putea face parte.
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România.
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă.
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie.
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.
Compania specializată în soluții de automatizare pentru locuințe și clădiri Somfy anunță numirea Małgorzatei Jasińska în funcția de Managing Director pentru Europa de Est.
În 2015, Ștefan Dascălu a absolvit liceul și a plecat spre unul dintre cele mai prestigioase locuri de pe harta lumii academice: Universitatea Oxford. Acolo avea să devină cercetător în imunologie și, ani mai târziu, o voce puternică în lupta cu un alt tip de virus: dezinformarea.
În spatele fiecărui brand puternic există, de regulă, o poveste care transcende cifrele și bilanțurile. În cazul Cris-Tim, acea poveste începe cu două nume: Cristina și Radu Timiș.