Antreprenorii sunt oamenii care știu cel mai bine ce înseamnă strădania continuă. Și multiplele provocări ale unui business autohton.
Pot afla ONG-urile cum îi pot îndruma pe tineri să dea un sens concret pasiunilor și talentelor pe care le au, în sensul antreprenoriatului? Și, de asemenea, să le împărtășească ce resurse financiare și informaționale au la dispoziție? Se înțelege de la sine cât de importantă este crearea unei analize a educației antreprenoriale. Și cât de importantă e și identificarea de oportunități de finanțare.
Dezvoltarea de competențe
În perioada 7-15 noiembrie 2018, reprezentanții a 9 organizații de tineret din Polonia, Italia, Estonia, Lituania, Croatia, Grecia, Turcia, Macedonia și România participă în București la un curs de formare în educație antreprenorială. Care are ca obiective dezvoltarea de competențe antreprenoriale în rândul îndrumătorilor de tineret. Dar și testarea de noi metode de educație non-formală. Metode care pot fi aplicate în activitățile locale sub îndrumarea unei echipe de tineri antreprenori și a doi traineri de educație non-formală. Cursul își propune să aducă în discuție, în era digitală, oportunitățile de învățare. De asemenea cele de mentorat, orientare în carieră și finanțare pentru tineri, femei și imigranți, existente în acest moment în cele nouă țări implicate în proiect.
Astfel, 36 de îndrumători din 9 organizații europene de tineret descoperă zilele acestea cum pot construi contexte de învățare creative. Implicit contexte experiențiale de educație antreprenorială pentru “Antreprenorii absenți” (“The Missing Entrepreneurs). Cursul intensiv propus de Asociația Monomyths face parte din proiectul internațional Ideas Ark, finanțat prin programul Erasmus+. Și vine în sprijinul organizațiilor non-profit care coordonează activități și programe locale pentru tineri din mediul rural, imigranți și femei.
Cursul din cadrul proiectului reprezintă o invitație pentru redescoperirea creativității, a spiritului de inițiativă. Plus a instrumentelor și metodelor eficiente de educație antreprenorială. Tinerii vor experimenta și se vor familiariza cu etapele de lansare al unui start-up: cum să genereze idei de proiecte de antreprenoriat social sau să facă un plan de afaceri.
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România.
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă.
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie.
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.
Compania specializată în soluții de automatizare pentru locuințe și clădiri Somfy anunță numirea Małgorzatei Jasińska în funcția de Managing Director pentru Europa de Est.
În 2015, Ștefan Dascălu a absolvit liceul și a plecat spre unul dintre cele mai prestigioase locuri de pe harta lumii academice: Universitatea Oxford. Acolo avea să devină cercetător în imunologie și, ani mai târziu, o voce puternică în lupta cu un alt tip de virus: dezinformarea.
În spatele fiecărui brand puternic există, de regulă, o poveste care transcende cifrele și bilanțurile. În cazul Cris-Tim, acea poveste începe cu două nume: Cristina și Radu Timiș.