Legal, nimeni nu te împiedică să te răzgândești. Profesional, situația are o anumită doză de risc. De aceea, pentru a rezolva eficient și în propriul interes acest tip de situație ne-am gândit la o serie de lucruri pe care le poți face ca să păstrezi o relație bună și cu angajatul la care aproape ai ajuns să lucrezi.
Anunță imediat decizia
Anunță angajatorul imediat cum ești sigur că nu mai vrei să accepți jobul propus inițial. Cu cât îi spui mai repede, cu atât el poate debloca postul și își poate găsi un alt om care este disponibil. Rapiditatea cu care anunți poate face diferența dintre seriozitate și neseriozitate. Câteva zile contează pentru orice organizație care vrea să nu fie vulnerabilă pe un post-cheie.
Fii onest, dar păstrează-ți tactul
Spune-i angajatorului motivele pentru care te-ai răzgândit, dar ai grijă ca, în timpul conversației, să nu îi jignești compania și nici pe el, personal. Dacă motivul pentru care te-ai răzgândit a fost chiar persoana care te voia în firma sa, poți să dai vina pe cultura organizațională și incapacitatea de a te adapta. Dacă, din contră, motivul ține de o altă ofertă, atunci poți să spui că s-a ivit o altă oportunitate care se apropie mai mult de ceea ce vrei tu să faci pe viitor.
Exprimă-ți recunoștința
Nu uita să mulțumești angajatorului pentru șansa oferită. Dacă a fost ceva în mod special ce te-a impresionat în compania pentru care trebuia să lucrezi, menționează acest lucru. Fără să exagerezi, explică-i că decizia de a nu merge în organizația sa a fost una dificilă pe care ai luat-o după o atentă analiză. Cel mai important lucru? Lasă loc de „Bună ziua”. Nu se știe niciodată când vei avea nevoie de ajutorul celui care aproape te-a angajat.
Gândește-te în avans dacă vrei o renegociere
Anagajatorul s-ar putea să vrea o renegociere în speranța că te va păstra. Înainte să-l anunți că ești dispus să pleci în altă parte, gândește-te dacă vrei să renegociezi termenii inițiali ai angajamantului. Dacă ești dispus să faci acest pas, atunci clarifică-ți acele puncte pe care le dorești renegociate. Dacă nu vrei să renegociezi, ar fi bine să spui de la bun început acest lucru pentru a nu mai consuma din timpul și energia angajatorului.
Mizează pe o abordare directă
Indiferent de motive, de negocieri și renegocieri, discuția trebuie s-o ai direct cu angajatorul. Chiar dacă este o conversație telefonică sau o discuție între patru ochi, decizia de a-ți schimba angajamentul trebuie spusă celui care te angajase inițial. Nu poți lasă un simplu mail către secretariat în care să anunți motivele pentru care te-ai răzgândit. Fii sigur că vorbești cu aceeași persoană cu care ai avut interviul de angajare final. Dacă ai emoții și simți că nu te poți descurca, poți apela și la o scrisoare oficială prin care să anunți că vei refuza oferta, pe care apoi s-o trimiți prin email. Indiferent de ce metodă preferi, mizează întotdeauna pe o abordare directă.
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România.
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă.
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie.
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.
Compania specializată în soluții de automatizare pentru locuințe și clădiri Somfy anunță numirea Małgorzatei Jasińska în funcția de Managing Director pentru Europa de Est.
În 2015, Ștefan Dascălu a absolvit liceul și a plecat spre unul dintre cele mai prestigioase locuri de pe harta lumii academice: Universitatea Oxford. Acolo avea să devină cercetător în imunologie și, ani mai târziu, o voce puternică în lupta cu un alt tip de virus: dezinformarea.
În spatele fiecărui brand puternic există, de regulă, o poveste care transcende cifrele și bilanțurile. În cazul Cris-Tim, acea poveste începe cu două nume: Cristina și Radu Timiș.