Liderii transformaționali reușesc să își provoace echipa în a fi întotdeauna mai bună, mai capabilă. De aceea, leadershipul transformațional apare atunci când liderii și echipa coordonată îți ridică reciproc standardul de motivare și moralitate. Cu alte cuvinte, un lider transformațional este acela care are capacitatea să-și depășească constant barierele, implicându-și în același timp și echipa. El este cel care îi face pe oameni să acționeze, care îi transformă pe discipoli în conducători și care îi poate transforme pe alți lideri în agenți ai schimbării.
Atributele unui lider inspirațional
Este un model de integritate și corectitudine
Setează niște obiective clare
Are așteptări ridicate
Îi încurajează pe alții
Oferă suport și recunoaștere
Îi face pe ceilalți să vadă dincolo de interesul propriu
Îi inspiră pe ceilalți
Cum ajungi un lider transformațional?
Pasul 1. Creează o viziune care să-i inspire pe ceilalți
Oamenii au nevoie de un motiv ca să te urmeze. De aceea tu trebuie să le creezi și să le împărtășești o viziune inspirațională despre viitor. Această viziune trebuie să aibă un scop, anumite valori pe care ceilalți să le împărtășească deja, dar și o adaptare a capabilităților și resurselor existente deja în organizația ta. Orice plan trebuie să conțină un document care să-i rezume ideile și care poate fi arătat oricui vrea să facă parte din echipă.
Pasul 2. Motivează-ți oamenii să îmbrățișeze noua viziune
După ce ți-ai conturat principalele puncte din noul program, trebui să știi cum să-l vinzi oamenilor tăi. Trebuie să-i inspiri și să-i faci să creadă în rolul pe care îl vor juca pe viitor. De aceea, e imperativ să stăpânești resorturile ce-ți permit să distribui mai departe viziunea pe care o ai. Fără un „call to action”, fără un slogan care să facă apetisantă viziunea, ea riscă să rămână doar pe paginile tale.
Pasul 3. Transformă viziunea în realitate
Probabil este cel mai important pas, pentru că fără o adaptare sau transpunere în realitate, viziunea rămâne doar un gând. În acest punct vei avea nevoie să combini un project management care ține de noua ta viziune cu un management al schimbării, adaptat pe profilul viziunii. De asemenea, un rol important va fi comunicare cu fiecare membru al echipei în parte. Fiecare om va trebui să-și cunoască noul roul în viitoare structură pe care ai imaginat-o. Nu în ultimul rând, fiecare membru al echipei va avea un set de obiective pe care trebuie să le atingă astfel încât viziunea că prindă cu adevărat contur.
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România.
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă.
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie.
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.
Compania specializată în soluții de automatizare pentru locuințe și clădiri Somfy anunță numirea Małgorzatei Jasińska în funcția de Managing Director pentru Europa de Est.
În 2015, Ștefan Dascălu a absolvit liceul și a plecat spre unul dintre cele mai prestigioase locuri de pe harta lumii academice: Universitatea Oxford. Acolo avea să devină cercetător în imunologie și, ani mai târziu, o voce puternică în lupta cu un alt tip de virus: dezinformarea.
În spatele fiecărui brand puternic există, de regulă, o poveste care transcende cifrele și bilanțurile. În cazul Cris-Tim, acea poveste începe cu două nume: Cristina și Radu Timiș.