Este necesar ca un jurnalist să vadă și să înțeleagă cum funcționează afacerile
În mod tradițional, jurnalismul este o industrie care implică anumite abilități. Dar chiar dacă le ai, nu-ți sunt întotdeauna suficiente, dată fiind incertitudinea cu care se confruntă industria jurnalistică. Astfel că, mai mult ca oricând, este necesar ca un jurnalist să vadă și să înțeleagă cum funcționează afacerile în industrie. „Din experiența proprie, un manager din media poate urma un MBA pentru a înțelege mai bine cum își poate crește proiectul pe care îl coordonează și pentru a învăța cum să își motiveze echipa. Acestea sunt două preocupări tot mai pregnante pentru managerii din presă”, afirmă Claudiu Vrînceanu, fost jurnalist, în prezent antreprenor. El a urmat programul de EMBA al Maastricht School of Management. La momentul înscrierii, Claudiu Vrînceanu se ocupa de creșterea editorială, de coordonarea echipei și a proiectelor de business din cadrul unui proiect media de referință specializat în economie și antreprenoriat (Wall-Street.ro). „Finalul cursurilor m-a prins într-un moment de schimbare în carieră – am început să lucrez în cadrul Ministerului Economiei, ca secretar de stat. Aici vreau să fac o mențiune: eu nu am absolvit încă programul, ci o voi face sigur la vară. Pregătirea tezei de absolvire m-a prins când am început jobul în minister și nu am mai avut timp de proiectul final”.

„Valoarea unui program MBA rezidă în suma succeselor profesionale ulterioare. Valoarea unui MBA vine din modul în care deținătorul titlului reușește să capitalizeze experiența câștigată în program. Un program MBA nu te învață discipline profesionale, ci te învață cum anume să te folosești de cunoașterea unor astfel de discipline, te învață să-ți pui întrebări cu privire la ce vrei să faci, te învață să-ți definești ce vrei să faci și te învață să te folosești de informațiile la care ai acces pentru a-ți construi planul proiectului tău professional. ” - Daniel Apostol, jurnalist
„Valoarea unui EMBA este tridimensională. În opinia mea, avem cei 3C ai evaluării unui program de
MBA: Conținutul cursurilor, Colegii și Comunitatea de absolvenți și de specialiști din jurul școlii de MBA. Un program de MBA te învață să înțelegi mai bine «butoanele» pe care trebuie să apeși într-un business, ca antreprenor sau manager, alături de colegi faini și să aplici cele învățate și după terminarea cursurilor. Astfel, evaluarea unui program de MBA este un proces care se întinde pe parcursul anilor de după absolvire. Cea mai importantă componentă a unui program de MBA este, în opinia mea, comunitatea din jurul școlii de MBA, formată din manageri și antreprenori, profesori, consultanți și specialiști în leadearship.” - Claudiu Vrînceanu, jurnalist
MEDIA FACT BOOK 2018
Într-o versiune actualizată a raportului Media Fact Book, Agenţia Initiative estimează că piața mass-media din România va crește cu 13% în 2018. Conform prognozei revizuite, piața media din România va ajunge până la 450 de milioane de euro în 2018. Creșterea substanțială o înregistrează tot TV-ul (+ 15%, până la 309 demilioane de euro), urmat de online (+ 13%, până la 82 de milioane de euro), radio (+ 10%, până la 26 de milioane de euro) OOH (+ 5%, până la 31 de milioane de euro), în vreme ce printul va scădea cu circa 5%.
CONCLUZII
„Cineva stă la umbră astăzi, pentru că a plantat acolo un copac cu mult timp în urmă”, a spus Buffett cândva – și este perfect adevărat. Plantarea și apoi cultivarea semințelor succesului financiar te vor face să te bucuri mai târziu de „umbră”. O astfel de viziune pe termen lung este esențială. Într-o scrisoare a sa din 2014, Buffet afirma că oamenii ar trebui să investească gândindu-se la un orizont de timp de peste un deceniu. Este valabil și pentru carieră.
Acest material a fost publicat în Ghidul MBA – ediția 2018, supliment editorial anual al Revistei CARIERE.
sursa foto: pixabay