Cum este poziționat în acest moment artistul, în România, în cadrul mecanismului financiar? Libertatea de exprimare in artă este o cutumă, sau e necesar să fie asigurată prin lege? Există boli profesionale, care trebuie luate în considerare de o cartă profesională?
Aceste teme și multe altele legate de statutul artistului în România sunt dezbătute în luna octombrie, în cursul a 5 întâlniri de lucru specializate în Timișoara, Cluj, Târgu Mureș, Iași si București. Întâlnirile de lucru fac parte din proiectul Cultura Alternativă (proiect cofinanțat de Uniunea Europeană) și sunt dedicate identificării nevoilor specifice fiecărui subdomeniu al culturii: arte vizuale, artele spectacolului (teatru, muzică şi dans) şi patrimoniu.
Vor fi abordate nevoile actuale ale artiștilor și efectul mixului legislativ privind condiția actuală în scopul de a formula împreună propuneri de îmbunătățire a cadrului legislativ.
Cele mai importante obiective și priorități
"Pentru că unicul mod in care poți impune schimbarea regulilor este participarea directă la scrierea lor și pentru că nu ne dorim să mimăm consultarea publică, vă invit să discutăm despre ce este astăzi vital să schimbăm în paradigmă". Aceasta a declarat Adriana Zaharia, cea care conduce, pe 4 octombrie, discuțiile întâlnirii de lucru de la Târgu Mureș din cadrul proiectului Cultura Alternativă, în în calitate de Facilitator Dialog Social.
”Temele pe care ne dorim să le atingem în discuție sunt: Statutul oficial al artistului. Este necesar? Este posibil? Cum este perceput modelul slovac de definire a artistului? Este o definiție care acoperă toate variantele de situații în care se poate afla un artist? Drepturi de autor/drepturi conexe. Cum este poziționat în acest moment artistul în acest mecanism financiar? Libertatea de exprimare in artă este o cutumă, sau este necesar să fie asigurată prin lege? Dreptul la sănătate. Există nevoi specifice medicale (boli profesionale) care trebuie luate în considerare de o cartă profesională? Deduceri fiscale dorite (sau nu) în funcție de subdomeniu (punct de plecare în discuție de la modelul german)”, a spus Adriana Zaharia referindu-se la întâlnirea de lucru de la Târgu Mureș.
Tot pe 4 octombrie, de la ora 19.00, se va desfășura, în cadrul aceluiași proiect Cultura Alternativă, cel de-al cincilea webinar on-line, unde pot fi urmărite cele mai importante obiective și priorități ale UNESCO pentru 2018. Printre temele abordate se numără ”Recomandările UNESCO privitor la egalitatea de șanse|” și “Preocuparea actuală privind condiția artistului”. Invitat: Prof. univ. dr. Ani Matei, Secretar General al Comisiei Naționale pentru UNESCO, moderator: Anca Constantin, actriță, Președinte al Asociației Culturale Flower Power.
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România.
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă.
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie.
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.
Compania specializată în soluții de automatizare pentru locuințe și clădiri Somfy anunță numirea Małgorzatei Jasińska în funcția de Managing Director pentru Europa de Est.
În 2015, Ștefan Dascălu a absolvit liceul și a plecat spre unul dintre cele mai prestigioase locuri de pe harta lumii academice: Universitatea Oxford. Acolo avea să devină cercetător în imunologie și, ani mai târziu, o voce puternică în lupta cu un alt tip de virus: dezinformarea.
În spatele fiecărui brand puternic există, de regulă, o poveste care transcende cifrele și bilanțurile. În cazul Cris-Tim, acea poveste începe cu două nume: Cristina și Radu Timiș.