Educaţia financiară, diferenţiată pe grupe de vârstă. Copiii şi liceenii urmând să fie antrenaţi să se gândească la nevoia de economisire. Sau la necesitatea de a-şi calcula singuri sursele de venit şi cheltuielile. Este posibil în România? Se pare că da.
Elevii din Cluj vor lua parte la un proiect pilot derulat de Inspectoratul Şcolar Judeţean împreună cu o bancă comercială. Scopul este acela de a structura un modul de educaţie financiară. Care să poată fi adaptat la diversele vârste ale copiilor, de la şcolari la liceeni. Dar şi la mediul din care provin - urban sau rural, precum şi la profilul pe care îl urmează. Proiectul are o perioadă de implementare de 5 ani. În primele luni ale anului viitor va avea loc instruirea profesorilor, iar din semestrul al doilea vor fi introduse cursurile de educaţie financiară, în cadrul orelor opţionale.
O nouă materie opţională
"Scopul este familiarizarea copiilor cu toate aspectele unei educaţii financiare. Care, normal, va fi adaptată de la copilul de grădiniţă la copilul din gimnaziu sau din liceu, de la cele teoretice la cele industrial. Acest proiect pilot va fi făcut pe 10 şcoli în primăvara următoare. În aşa fel încât, din septembrie 2019, să putem să oferim copiilor, ca şi o nouă materie opţională, educaţia financiară. Alături de educaţia juridică, considerând că este absolut necesară pentru educaţia lor", a declarat joi, într-o conferinţă de presă, inspectorul general al IŞJ Cluj, Valentin Cuibus, citat de către DC News.
Pornind de la cei cinci lei pe care îi primeşti de la bunica atunci când eşti mic
Potrivit reprezentanţilor BCR, materia pregătită pentru aceste cursuri de educaţie financiară este diferenţiată pe grupe de vârstă. "În programul <Şcoala de bani> sunt principii pe care încercăm îi învăţăm pe elevi. Că trebuie să ştie câţi bani au. Pornind de la cei cinci lei pe care îi primeşti de la bunica atunci când eşti mic. Sau că este primul salariu - sau cum îi cheltuie. Niciodată, oamenii nu ştiu pe ce îşi dau banii. După care trebuie să conştientizăm cu toţii că sunt şi momente delicate. Apar tot felul de evenimente care ne influenţează viaţa financiară foarte mult. Sunt evenimente fericite sau nefericite, dar toate, dacă nu le luăm în calcul pot avea o influenţă mare asupra vieţii noastre financiare". Astfel a explicat Nicoleta Deliu, responsabilul cu comunicarea al proiectului din partea băncii.
Una dintre ambiţiile proiectului este, potrivit coordonatorilor acestuia, aceea de a-i învăţa pe cei mici că pot face mai mult. Cu resursele de care dispun și cu mai multă planificare.
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România.
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă.
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie.
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.
Compania specializată în soluții de automatizare pentru locuințe și clădiri Somfy anunță numirea Małgorzatei Jasińska în funcția de Managing Director pentru Europa de Est.
În 2015, Ștefan Dascălu a absolvit liceul și a plecat spre unul dintre cele mai prestigioase locuri de pe harta lumii academice: Universitatea Oxford. Acolo avea să devină cercetător în imunologie și, ani mai târziu, o voce puternică în lupta cu un alt tip de virus: dezinformarea.
În spatele fiecărui brand puternic există, de regulă, o poveste care transcende cifrele și bilanțurile. În cazul Cris-Tim, acea poveste începe cu două nume: Cristina și Radu Timiș.