Iată 3 sfaturi simple pentru a oferi un feedback eficient :
Oferă atât feedback apreciativ cât și feedback constructiv
Am auzit de foarte multe ori persoane care spun : ”Spune-mi ce am greșit ca să pot să îmbunatățesc” Deși intenția este bună, avem nevoie să știm atât ce am făcut bine cât și ce putem îmbunătății.
Atunci când primim feedback apreciativ (ce am făcut bine) ne crește încrederea în noi înșine și descoperim care sunt acele elemente pe care să le repetăm.
Atunci când primim feedback constructiv (ce putem face mai bine) ne scade ego-ul și descoperim care sunt acele puncte pe care să le îmbunătățim. Ambele sunt importante și atunci când neglijezi pe unul dintre ele faci o mare greșeală.
Feedback-ul se oferă în funcție experiența persoanei
O persoană ce are puțină experiență într-un anumit domeniu, are cea mai mare nevoie să știe ce a făcut bine, feedback apreciativ, pentru că în acest fel dobândește încredere de sine. O persoană care are foarte multă experiență are cea mai mare nevoie să știe ce poate să îmbunătățească, feedback constructiv, pentru că în acest fel descoperă că nu este atât de perfect pe cât credea el sau ea.
Data viitoare când oferi feedback ai grijă să iei în calcul experiența persoanei.
Atitudinea este cea care face diferența
În cele din urmă, indiferent de feedback-ul pe care îl oferi, modul în care îl împachetezi va face diferența dacă acesta va fi acceptat sau nu. Atunci când oferi un feedback asigură-te că ai un zâmbet mare pe buze.
Îți recomand să folosești expresii precum: ”Părerea mea este că … ”, ”Ceea ce eu am simțit a fost…”, ”Ceea ce poți face un pic mai bine este să…”. În acest fel, persoana care primește feedback-ul nu va adopta o poziție defensivă și nu va simți nevoia să se apere.
Acestea sunt 3 idei simple pe care le poți folosi pentru a oferi un feedback eficient.
În concluzie, așa cum autorul american Ken Blanchard a spus: ”Feedback-ul este micul dejun al campionilor”
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România.
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă.
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie.
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.
Compania specializată în soluții de automatizare pentru locuințe și clădiri Somfy anunță numirea Małgorzatei Jasińska în funcția de Managing Director pentru Europa de Est.
În 2015, Ștefan Dascălu a absolvit liceul și a plecat spre unul dintre cele mai prestigioase locuri de pe harta lumii academice: Universitatea Oxford. Acolo avea să devină cercetător în imunologie și, ani mai târziu, o voce puternică în lupta cu un alt tip de virus: dezinformarea.
În spatele fiecărui brand puternic există, de regulă, o poveste care transcende cifrele și bilanțurile. În cazul Cris-Tim, acea poveste începe cu două nume: Cristina și Radu Timiș.