Iată o compilaţie de propoziții și îndemnuri pe care niciun șef care se respectă nu le-ar adresa echipei pe care-o conduce.
"Mulțumește cerului că ai un loc de muncă"
În funcție de cum se mișcă economia, cât de instabilă e piața muncii sau care sunt ultimele date referitoare la șomaj, propoziția ar putea avea veridicitate, dar ca amenințare nu funcționează deloc. Dacă tu ești norocos că ai un job, la fel, șeful tău e norocos că are un angajat compentent care să-i ducă la bun sfârșit toate proiectele fanteziste pe care le are. Un manager competent nu își va amenința niciodată subalternii, mai ales cu pierderea locului de muncă.
"E muncă, iar munca nu este o joacă"
Cea mai sigură cale de a tăia entuziasmul echipei este ca șeful să le explice că la muncă nu-i ca la joacă. Prejudecata aici este că orice job pe care-l faci trebuie să fie și un calvar, că nu există pasiune. Nimic mai fals. Dacă un șef va spune așa ceva, înseamnă că nu e deloc un șef competent. Orice bun manager știe să trezească pasiunea echipei și să-i alimenteze pofta de muncă. Asta înseamnă inteligență managerială.
"Nu te plătesc să gândești"
Un șef bun niciodată nu ar pune inovația sau creativitatea pe ultimul plan și cu siguranță nu s-ar adresa așa subalternilor. Chiar și cele mai performante joburi și poziții au nevoie de îmbunătățiri și upgrade-uri constante.
"Nu eu fac regulile"
Chiar dacă propoziția ar putea fi adevărată, ea este lipsită de orice urmă de profesionalism. Sunt și alte metode de a te plânge atunci când politicile companiei te nemulțumesc. Un asemenea răspuns doar admite faptul că șeful este o păpușă cu care alți șefi mai mari se distrează.
"Așa am făcut mereu lucrurile"
Asta e un fel de a spune că nu se admit schimbările. Un șef care-ți spune propoziția asta nu e departe de a fi un dinozaur din firmă care se ghidează după reguli scrise încă de la înființarea acesteia.
"Mă voi gândi la propunerea ta"
Traducerea simplă este că ”nu-mi pasă ce crezi, o să fac lucrurile tot cum vreau eu pentru că eu sunt șeful”. Este o frază des uzitată de șefii care vor să lase impresia că au încredere în echipa pe care o conduc și țin mult la aparențe.
"Dă-ți seama singur"
Un tip de manager care este și incompetent și leneș. Dacă nu este capabil să gasească singur niște soluții se mulțumește să delege problema unui subaltern. Evident, după ce altcineva a gasit o rezolvare își va asuma toate creditele în fața propriului șef.
"Pare o problemă personală"
Problemele personale se transformă în probleme profesionale atunci când încep să influențeze munca. Un șef capabil va vedea lucrul acesta și va încerca să-și ajute colegul aflat în dificultate. Un șef neperformant se va mulțumi să eticheteze totul ca o afacere personală și nu se va implica. Pentru el performanțele individuale se măsoară în cantitate de muncă, nu calitatea jobului făcut.
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România.
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă.
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie.
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.
Compania specializată în soluții de automatizare pentru locuințe și clădiri Somfy anunță numirea Małgorzatei Jasińska în funcția de Managing Director pentru Europa de Est.
În 2015, Ștefan Dascălu a absolvit liceul și a plecat spre unul dintre cele mai prestigioase locuri de pe harta lumii academice: Universitatea Oxford. Acolo avea să devină cercetător în imunologie și, ani mai târziu, o voce puternică în lupta cu un alt tip de virus: dezinformarea.
În spatele fiecărui brand puternic există, de regulă, o poveste care transcende cifrele și bilanțurile. În cazul Cris-Tim, acea poveste începe cu două nume: Cristina și Radu Timiș.