Este cunoscut rolul de profesor pe care Steve Jobs, fondatorul Apple, l-a avut în succesul companiei. Cultura, produsele, serviciile şi atitudinea faţă de angajaţii şi consumatorii brandului sunt de departe cea mai bună moştenire pe care a lăsat-o echipei.
Ei sunt într-o continuă dezvoltare.
Liderii autentici se dezvoltă personal şi profesional şi luptă să ajungă cea mai bună variantă a lor. Propriile realizări nu îi satisfac, de aceea caută mereu provocări în traseul lor profesional.
Nu se plâng.
Majoritatea liderilor autentici au învăţat că provocările sunt o metodă bună de dezvoltare, de aceea, ei încearcă în permanenţă să demonstreze propriei persoane şi celor din jur că sunt unici, capabili, demni.
Nu imită pe nimeni şi sunt modele pentru cei din jur.
Liderii autentici învaţă din experienţă şi din interacţiunea pe care o au cu mentorii lor, dar îşi urmăresc propriul drum. Ei au propriile metode de rezolvare a problemelor şi au încredere în deciziile pe care le iau. Liderii sunt cei care îi inspiră pe cei din jurul lor.
Comunică eficient cu cei din jur.
Liderul autentic relaţionează bine, atât în mediul extern, cât şi în interiorul companiei, iar acest lucru duce la o mai bună comunicare.
Transmit putere.
Oferă recunoaştere celor din echipă care sunt pragmatici şi orientaţi către rezultate şi care îi ajută să-şi atingă misiunea pe care o au. În plus, aceşti lideri au o atitudine pozitivă de a vedea mereu calităţile oamenilor.
Nu se tem de schimbări.
Acceptă riscul ca parte din viaţa zilnică şi au o bună capacitate de adaptare la orice situaţie, ba chiar consideră că schimbările sunt benefice pentru dezvoltarea unei companii.
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România.
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă.
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie.
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.
Compania specializată în soluții de automatizare pentru locuințe și clădiri Somfy anunță numirea Małgorzatei Jasińska în funcția de Managing Director pentru Europa de Est.
În 2015, Ștefan Dascălu a absolvit liceul și a plecat spre unul dintre cele mai prestigioase locuri de pe harta lumii academice: Universitatea Oxford. Acolo avea să devină cercetător în imunologie și, ani mai târziu, o voce puternică în lupta cu un alt tip de virus: dezinformarea.
În spatele fiecărui brand puternic există, de regulă, o poveste care transcende cifrele și bilanțurile. În cazul Cris-Tim, acea poveste începe cu două nume: Cristina și Radu Timiș.