Nu e nevoie să-ţi construieşti un plan de afaceri formal, dar ai nevoie de unul. “Oamenii privesc planul de afaceri ca pe o temă pentru acasă pe care nu doresc s-o rezolve, dar planificarea mă ajută – indiferent de succesul pe care îl am“, spune Tim Berry, fondatorul Palo Alto Software, care produce softuri pentru planificarea afacerilor, şi autorul cărţii The Plan-As-You-Go Business Plan.
Sujan Patel, vicepreşedintele de marketing al companiei de software When I Work şi fondatorul startup-ului SaaS spune că “Nu ai nevoie de un plan de business de 20 de pagini pentru a construi cu succes un plan, ci trebuie să-ţi cunoşti bine clienţii, ce anume vinzi şi ce oameni sunt dispuşi să plătească pentru produsele sau serviciile tale.”
2. Te concentrezi prea mult pe lucrurile minore
Timpul pe care antreprenorii îl alocă cărţilor de vizită sau designul logo-ului, de exemplu, este un timp valoros pierdut. Mai degrabă încearcă să-ţi concentrezi atenţia către sarcini care stimulează afacerea să crească şi apelează la un profesionist pentru lucrurile de fineţe.
3. Nu-ţi faci griji în privinţa banilor
Fii optimist, dar nu în privinţa banilor. “Există şanse mari ca afacerea ta să rămână fără bani chiar înainte de a-i produce”, avertizează Steve Tobak, founder of Invisor Consulting, o firmă care se ocupă cu strategiile de business. „Trebuie să ştii câţi bani investeşti în afacere, care sunt cheltuielile anuale (burn rate) şi asigură-te că ai un plan de a redresa un eventual colaps”, adaugă acesta.
4. Nu te promovezi suficient pe reţelele de socializare
Ca reguli generale, Facebook şi Pinterest sunt cele mai bune medii pentru promovarea produselor şi serviciilor, aşa că nu le subestima. Cu un buget redus, pe reţelele de socializare poţi să-ţi construieşti publicul ţintă.
5. Oferi prea mult şi nu primeşti nimic în schimb
Înainte de a-ţi consolida credibilitatea ca afacere, oferi produse sau servicii gratuit pentru a câştiga clienţi fideli. Totuşi, costul produselor oferite gratuit înseamnă costuri adăugate, aşa că gândeşte-te să oferi la schimb lucruri utile pentru a căpăta adresa de mail a unui potenţial client, cum ar fi o agendă, un ebook, un webinar sau un bilet.
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România.
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă.
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie.
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.
Compania specializată în soluții de automatizare pentru locuințe și clădiri Somfy anunță numirea Małgorzatei Jasińska în funcția de Managing Director pentru Europa de Est.
În 2015, Ștefan Dascălu a absolvit liceul și a plecat spre unul dintre cele mai prestigioase locuri de pe harta lumii academice: Universitatea Oxford. Acolo avea să devină cercetător în imunologie și, ani mai târziu, o voce puternică în lupta cu un alt tip de virus: dezinformarea.
În spatele fiecărui brand puternic există, de regulă, o poveste care transcende cifrele și bilanțurile. În cazul Cris-Tim, acea poveste începe cu două nume: Cristina și Radu Timiș.