„Îmi voi aminti întotdeauna de marea plimbare pe care un prieten a organizat-o pentru a-și sărbători ziua de naștere. Ne-am împărțit în două grupuri și am hotărât să ne întâlnim într-un sat îndepărtat pentru a lua prânzul. <Știu drumul> a spus un membru al grupului nostru, un distins ambasador, <urmați-mă>. A plecat brusc în timp ce noi vorbeam încă“…
Așa scrie în una dintre marcantele sale cărți Charles Handy – cel definit drept unul dintre cei mai mari gânditori ai ultimelor decenii, unul dintre cei mai mari vizionari britanici în materie de management şi un keynote speaker remarcabil. El a dezvoltat o teorie, ale căror principii au fost aplicate deja cu succes de Steve Jobs, părintele Apple, și Sir Alex Ferguson, managerul Manchester United. Și anume: Pentru a merge înainte în multe aspecte ale vieții, nu doar în business, este necesar să te schimbi radical, să pornești pe un curs nou, care va fi diferit de cel existent, înainte să ajungi în vârf.
O nouă paradigmă
"Deseori este nevoie de o nouă paradigmă, de o nouă curbă, care să adopte o altă perspectivă asupra viitorului și a business-ului tău", spune Handy („The Second Curve”/ “A doua curbă”). Aplică ideea celei de-a doua curbe unei serii de probleme: de la capitalism şi guvernare până la educaţie şi definiţia vieţii bune.
Practic, e nevoie de reinventare din timp, pentru a anticipa provocările viitorului. Iar în acest sens, întâmplarea cu domnul care a plecat brusc, relatată mai sus, nu e întâmplătoare. Adeseori Handy dă exemplul lui Steve Jobs, care până să dea lovitura cu calculatorul Macintosh plănuia să pătrundă la momentul potrivit și în alte domenii. În muzică, prin intermediul iPod-ului, în telefonie, prin iPhone sau în revoluționarea lume a tabletelor, prin iPad. La rândul lui, Sir Alex Ferguson, legendarul manager al Clubului de Fotbal Manchester United, a știut să aducă mereu noi talente în echipă, înainte ca vedetele să atingă apogeul…Handy repetă cât de important e să ne reinventăm mereu, individual şi colectiv. Și să gândim din timp un nou val de dezvoltare, chiar şi în momentul în care absolut nimic nu ne anunţă că ar fi nevoie de o schimbare.
Poate fi dramatic, poate fi o victorie a tehnologiei, o surclasare a joburilor “umane”, poate fi orice (chiar dacă omenirea este dotată cu speranța de a da de capăt problemelor).
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România.
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă.
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie.
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.
Compania specializată în soluții de automatizare pentru locuințe și clădiri Somfy anunță numirea Małgorzatei Jasińska în funcția de Managing Director pentru Europa de Est.
În 2015, Ștefan Dascălu a absolvit liceul și a plecat spre unul dintre cele mai prestigioase locuri de pe harta lumii academice: Universitatea Oxford. Acolo avea să devină cercetător în imunologie și, ani mai târziu, o voce puternică în lupta cu un alt tip de virus: dezinformarea.
În spatele fiecărui brand puternic există, de regulă, o poveste care transcende cifrele și bilanțurile. În cazul Cris-Tim, acea poveste începe cu două nume: Cristina și Radu Timiș.