În ultimii ani, din rolul de HR, am provocat liderii și întreaga organizație să gândească munca într-un alt fel. Mentalitatea muncii hibride și schimbările din piață date de contextele globale, alături de gestionarea personală, și ea din ce în ce mai provocatoare și complexă, au pus presiune pe mușchiul autocontrolului. Pentru unii angajați presiunea schimbărilor constante a fost gestionată ușor, printr-o mentalitate pozitivă, dar pentru unii s-a transformat într-o corvoadă și o stare generală de presiune, asemănătoare cu un tunel ce nu are încă o luminiță la capăt. Îi spunem burnout. Iar la capătul celălalt îi spunem wellbeing. Și între ele se află nuanțe ce vorbesc despre cum ne simțim și cum ne implicăm în viața noastră, nu doar în sarcinile de la job: motivația generală. The Challenger Mindset e o invitație să provocăm liderii spre un alt pas important. Spre a-și gândi rolul în dimensiuni tridimensionale, pe mai multe paliere:
  1. Palierul viziune în timp: generare de rezultate (immediate business), stare de bine a angajaților de zi cu zi, obiective și “sprint”-uri imediate, dar totuși conectați la un scop mai mare, pentru o mai mare însemnătate a muncii.
  2. Palierul de conținut: de la a gândi strategic într-un context impredictibil, la a gândi acțiuni pentru binele echipei. Căci da, vorbim mai des ca niciodată despre siguranță psihologică, integrare a diversității și gestionarea oamenilor noi.
  3. Palierul conștiinței: cum fac ca lider astfel încât să aliniez nevoile fiecărui membru cu nevoile mele și ale organizației? Investesc mai multă empatie față de echipă, renunț oare la imaginea de ansamblu, renunț la mine ca lider? Îmi va afecta asta rezultatele? E normal oare să mă chestionez în mod constant: oameni sau rezultate? E normal să simt atât de multă presiune?
Simțim și noi, ca HR, presiunea de pe umerii liderilor, de parcă ar fi oglinda presiunii ce apasă și asupra noastră, ca urmare a așteptărilor din zona de wellbeing, ce cresc, și cresc în mod constant. Prin Challenger  Mindest vrem să provocăm un dialog despre ce e cu adevărat important, un dialog care să ne poarte spre simplificare. O simplificare care să ne reîntoarcă la a face acele lucruri care sunt cu adevărat importante pentru noi și pentru liderii alături de care lucrăm. Starea de bine a angajaților este și va rămâne cel mai fierbinte subiect al ultimilor ani. Ne apropiem cu pași siguri de un leadership asumat care vorbește de confort psihologic, dar oare ce e mai eficient acum, când e nevoie să obținem rezultate cu mai puține resurse? Oare e nevoie de o clarificare de roluri? O recontractare? Cine are responsabilitatea stării de bine? Liderul, angajatul sau HR-ul? Care este conversația reală între starea de bine și engagement la care nu am ajuns? Există oare un rău mai mare, de care nu suntem conștienți pentru că vorbim atât de mult despre burnout, fericire, wellbeing, deși “nu este cazul? Aș putea să cred că am o problema deși nu o am? După trei ani în care susținem că am pus wellbeing-ul la loc de cinste, ce am constatat?
  • Am greșit devenind mai umani și mai empatici? Am făcut totuși bine?
  • Cum ne măsurăm succesul? Ce ar fi de învățat din trecut și aplicat în viitor?
  • Este oare wellbeing-ul noul engagement?
  • Cum se realizează transferul de la starea de bine la angajament și implicare? Și cum îl măsurăm?
Vă așteptăm pentru a analiza critic, practic și cât putem noi de echidistant eficiența programelor de wellbeing. Vă așteptăm cu proiecte concrete pentru a vedea ce a funcționat dar și ce nu a funcționat în căutarea soluției pentru wellbeing. Pentru că adevărul este că încă suntem în faze de experiementare. Tu ce ai experimentat? UPDATE Puteți viziona acum, în Playlist, toate prezentările individuale din cadrul acestui eveniment

UPDATE: Înregistrarea video integrală