Viorel Apetrei
-
Leadershipul nu-i o uniformă și, cu toate astea, dacă îl vezi, îl recunoști. După ce? Greu de zis. M-am gândit de multe ori ce anume îi diferențiază pe lideri „de restul”, de se disting atât de limpede între ceilalți, câteodată chiar fără să scoată vreun cuvânt. Dincolo de „aura” pe care o au liderii autentici, trebuie să fie ceva în prezența lor, ceva din sfera acțiunii – până la urmă, nimeni nu se naște cu un nimb deasupra capului. -
Angajamentul de coaching: cum îl sprijini pe client să acționeze, fără să îl hărțuiești?
Clienții îsi doresc schimbarea, de multe ori sunt lămuriți, ştiu ce au de făcut, li se pare că sunt hotărȃți 100%, dar, ce să vezi, nu fac nimic pȃnă la următoarea întȃlnire cu coach-ul lor personal. Fiecare coach (sau client) s-a găsit de mai multe ori în situația întȃlnirii începute cu: „N-am făcut nimic din ce am stabilit!”, asta e realitatea. E foarte frustrant: clientul nu simte avansul, iar coach-ul începe să se întrebe ce valoare aduce şi, eventual, a cui este răspunderea. -
Jurnal de trainer - Un roman la Sao Paolo (I)
Ceea ce urmeaza nu este numai relatarea inspirata a unei experiente in America de Sud. Traningul pe care Viorel Apetrei, Managing Partner MTW Romania, l-a sustinut in Brazilia are si semnificatia unei recunoasteri. Dincolo de orice partizanat, ne face bine la orgoliu sa aflam ca specialistii romani pot duce misiuni oriunde in lume. Daca va va placea ceea ce veti citi pe parcursul a doua episoade, nu aveti decat sa-i urmati exemplul si sa ne povestiti in scris "cum ati cucerit lumea".
-
Cum sa... motivezi angajatii. Fara buget
E deosebit de important sa tinem cont de felul cum "performeaza" angajatul pe care dorim sa-l motivam. Este el un star performer sau un low performer? Implicatiile si abordarile pot fi diferite si e nevoie de competente manageriale deosebite si de experienta. Nu e nimic rau in a recunoaste ca motivatia fara buget face parte din categoria de activitati bazate pe "orgoliul" personal si profesional al angajatilor. Recunoasterea meritelor lor, a contributiei la cresterea afacerii, preocuparea pentru pasiunile si micile bucurii personale, dorinta de a-i cunoaste ca oameni este un drum cu doua sensuri: vine dinspre manager spre angajati si se intoarce ca beneficii pentru companie.
Recomandările editorilor
-
Cristian Gulicska, Autoliv: Românii sunt dispuși să facă un pas lateral sau chiar înapoi pentru a urca în carieră
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România. -
Ramona Porca, Schaeffler România: Generația Z nu mai separă tehnologia de viața de zi cu zi
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă. -
Testul de foc al HR-ilor: evaluarea posturilor | ANALIZĂ
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie. -
BEST EMPLOYER FEST 2025. Bianca Chera: Ne așteptăm la o evoluție legislativă în zona prevenirii sindromului de burnout
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.