trecut
-
Se apropie sărbătorile de iarnă. Deja Moș Nicolae a fost pe la ghetuțele copiilor, iar pozele de pe Instagram arată că parcă s-a mai îndulcit un pic starea aceasta apăsătoare, provocată de COVID. Însă, multe -
Între trecut și viitor: Momentul despre care nu vorbește nimeni
„I se dau omului posibilități care corespund cu ființa lui”, constată Henriette Yvonne Stahl în cartea „Convorbiri cu Henriette Yvonne Stahl” consemnate de Mihaela Cristea. Nu este vorba atât despre „nu ți se dă mai -
C(IN)E suntem de fapt
Da, chiar așa. Când ați avut ultima dată timp să stați cu voi și să vă întrebați cine sunteți cu adevărat? Îmi veți spune că în timpul liber preferați să mergeți la film, să citiți o carte sau să mergeți la teatru. Dar v-ați gândit vreodată de ce ne plac toate acestea atât de mult? Ce are o carte atunci când te face să nu te mai dezlipești de ea până nu o termini sau un film, de nu te miști două ore de pe canapea? -
Nouă lucruri pe care să nu le mai faci în timpul unei perioade dificile
Când greutăţile te copleşesc, fie ele o tragedie majoră în viaţă sau o luptă personală minoră, cu toții avem obiceiuri mintale defensive la care trebuie să renunțăm. Specialistul în dezvoltare personală Marc Chernoff propune pe blogul său nouă lucruri pe care nu trebuie să le mai faci când treci printr-o perioadă dificilă.
-
5 lucruri pe care ar fi bine să NU le faceți
Suntem, din câte văd în dreapta și-n stânga, plini de „to do list”-uri. Sunt o minunăție – am experimentat pe propria piele – pentru situația „am prea multe de făcut” pentru că îți liniștesc efectiv mintea și scapi de percepția de „prea multe”, dacă îți planifici corect toate task-urile pe zile (eventual ore) până la deadline-ul respectiv. Au o influență extrem de benefică și în momentul în care le respectăm: ne (re)dau încrederea în noi, ne structurează ziua, ne fac să ne simțim mulțumiți. Dar ce spuneți de o listă cu lucrurile pe care ar fi bine să le evitați a le face?
-
Priveşti în urmă cu regret?
Citeam câteva informaţii din categoria „The management tip” în Harvard Business Review, având titlul „Stop regretting your career decisions” şi imediat mi-am amintit de clasica „Ce-ar fi fost dacă...”. Şi mie mi s-a întâmplat de nenumărate ori şi sunt convinsă că fiecare dintre noi am avut astfel de momente în care am pus sub semnul întrebării decizii pe care le-am luat la un anumit moment în viaţă, gândindu-ne care ar fi putut fi evoluţia noastră dacă am fi ales cealaltă variantă. Din păcate, în astfel de cazuri intrăm într-un joc ineficient şi consumator de energie, care nu duce nicăieri. În plus, o astfel de comparaţie va ieşi clar în defavoarea prezentului - nu avem cum să ştim care ar fi fost parcursul nostru pe acea direcţie, însă din păcate tendinţa este în majoritatea cazurilor să înfrumuseţăm acea potenţială variantă comparativ cu ce am parcurs în realitate pe drumul pe care l-am ales.
Recomandările editorilor
-
Cristian Gulicska, Autoliv: Românii sunt dispuși să facă un pas lateral sau chiar înapoi pentru a urca în carieră
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România. -
Ramona Porca, Schaeffler România: Generația Z nu mai separă tehnologia de viața de zi cu zi
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă. -
Testul de foc al HR-ilor: evaluarea posturilor | ANALIZĂ
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie. -
BEST EMPLOYER FEST 2025. Bianca Chera: Ne așteptăm la o evoluție legislativă în zona prevenirii sindromului de burnout
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.