succesiune
-
Inovația și lupta pentru talente vor fi în 2020 principalele provocări și priorități pentru liderii afacerilor de familie, potrivit Barometrului European pentru Afaceri de Familie, realizat de KPMG în rândul companiilor companiilor din 27 de -
Când ar trebui să concediezi un angajat „suficient de bun”?
© 2015 Harvard Business School Publishing Corp.
Craig, un vicepreşedinte responsabil cu stocurile la o companie producătoare de alimente ambalate şi de ambalaje pentru alimente, fusese întotdeauna un profesionist cu performanţe foarte înalte. Lucra în companie de trei ani, avea reputaţia de a aborda mereu lucrurile în mod inovator şi avea relaţii bune cu echipa lui. Şefa lui Craig, Louise, ajunsese să se bazeze pe Craig pentru expertiza lui profundă în domeniul în care lucra şi pentru experienţa lui (vorbim despre o situaţie reală în care s-au aflat cei doi, dar din motive de confidenţialitate ei nu sunt prezentaţi aici cu numele lor reale). -
Portret tată-fiică: antreprenoriatul, prin ochii a două generații
Să predai ștafeta în afaceri către tânăra generație nu este ușor, iar majoritatea oamenilor din business preferă să facă acest lucru treptat, procesul de succesiune întinzându-se pe perioade lungi de timp. Emil Morariu, 60 de ani, fost acționar al Bere Mureș, a avut o altă abordare și a dat mână liberă copiilor să își creeze propriile businessuri, după propriile idei, el doar finanțând aceste afaceri. Omul de afaceri și fiica sa, Adina Plopeanu, au răspuns provocării wall-street.ro de a vorbi despre antreprenoriat și mediul de afaceri ca reprezentanți a două generații de antreprenori.
-
Zece principii pentru alegerea unui CEO
© 2013 Harvard Business School Publishing Corp.
Selectarea unui nou Chief Executive Officer este o decizie esenţială, care poate avea un mare impact asupra viitorului unei companii. Este oare această persoană omul potrivit pentru a conduce compania în domeniul de business în care activează în această perioadă? Va colabora el sau ea cu membrii consiliului director al companiei - aşa-numitul board - sau va intra în conflict cu ei? Este, oare, instaurat în companie un proces pentru cultivarea, identificarea şi numirea nu doar a actualului CEO, dar şi a celui care-l va succeda în funcţie?
-
Principii esenţiale ale procesului de planificare a succesiunii în organizaţii
Un punct cheie în procesul de planificare a succesiunii într-o organizaţie este realizarea unei potriviri cât mai bune între nevoile viitoare ale organizaţiei şi competenţele, experienţa şi aspiraţiile de carieră ale membrilor săi.
-
Şef peste foștii tăi colegi
© 2011 Harvard Business Publishing
Relaţiile dintre oamenii care lucrează în acelaşi birou se pot schimba brusc atunci când unul dintre membrii echipei este promovat şi devine şef peste foştii lui colegi. Acest lucru se întâmplă destul de des, mai ales în companiile care au planuri de succesiune foarte bine puse la punct pentru toate poziţiile de conducere.
-
Tu stii cine vine din urma?
Un plan de succesiune eficient, corespunzator cu valorile si cultura organizationala, presupune existenta si aplicarea unui set de criterii de performanta, dezvoltate in functie de strategia si obiectivele de business ale companiei. Criteriile de evaluare a performantei trebuie sustinute si de un sistem de recompense, la randul lui mediatizat in plan intern. Atunci cand acei high potentials pe care i-ati identificat cunosc asteptarile pe care compania le are de la ei, vor alege sa le duca la indeplinire in mod constient si se vor inscrie mai usor decat v-ati astepta pe traiectoria ascendenta pe care le-o proiectati.
Recomandările editorilor
-
Cristian Gulicska, Autoliv: Românii sunt dispuși să facă un pas lateral sau chiar înapoi pentru a urca în carieră
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România. -
Ramona Porca, Schaeffler România: Generația Z nu mai separă tehnologia de viața de zi cu zi
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă. -
Testul de foc al HR-ilor: evaluarea posturilor | ANALIZĂ
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie. -
BEST EMPLOYER FEST 2025. Bianca Chera: Ne așteptăm la o evoluție legislativă în zona prevenirii sindromului de burnout
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.