soft-skills
-
Într-o piaţă în care se vorbeşte tot mai des despre lipsa talentelor şi despre juniori nepregătiţi, într-o piaţă în care companiile de training încearcă să vină cu soluţii tot mai ingenioase pentru a-i scoate pe angajaţi din globurile lor de cristal şi pentru a cizela mentalităţi şi comportamente, o companie de recrutare a decis să-şi facă divizie de training. Ei sunt de părere că, de fapt, companiile au nevoie de o dezvoltare continuă a angajaţilor şi că nu există reţete pentru performanţă: este nevoie doar de multă experienţă în lucrul cu oamenii. -
Ce sunt „soft” skillurile şi de ce ai nevoie de ele
Ca să te angajezi într-o companie de renume și să continui să performezi la job, ai nevoie de un întreg arsenal de skilluri tehnice. Un dentist trebuie să știe cum se elimină o carie, un inginer de construcții trebuie să aibă măcar o idee despre ce înseamnă structura de rezistență a unei clădiri, contabilii trebuie să aibă un certificat care le dă dreptul de semnătură pe balanța de plăți. -
Cum să-ţi cunoşti mai bine viitorul sau actualul angajat
Soft skills şi capabilităţi... în balanţă cu experienţa profesională? Iată doar una dintre întrebările pe care ni le adresam atunci când vine vorba de recrutarea sau retenţia de talente (şi nu numai! semnul de întrebare apare şi când este vorba despre canalizarea unui angajat pe o traiectorie care să îl mulţumească, care să i se potrivească şi de-a lungul căreia să poate avea ocazia de a oferi tot ce are mai bun).
-
It Takes Two to Tango. Cum îţi creşti şansele de a te dezvolta
Tango = procesul prin care trece atât trainerul, cât şi participantul în cadrul unui Program de Dezvoltare a abilităţilor de conducere şi/sau relaţionare. Tango-ul poate avea doar o singură coregrafie sau mai multe: poate fi doar un singur training sau un program mai complex (cu sesiuni de coaching individual, de grup, sesiuni de follow-up, workshop-uri etc).
-
Coaching-style 24: Tranzițiile în carieră și zona de confort - Video
Singura certitudine în orice carieră din secolul XXI, și în orice viață dincolo de carieră, o constituie tranzițiile succesive: trecerile de la o situație A la o situație B, semnificativ diferită de A, apoi de la B la C, semnificativ diferită de B etc. Practic, gestiunea tranzițiilor a devenit o competență indispensabilă,pe care e în beneficiul tău să o înveți foarte bine; poți, desigur, să nu o înveți, dar ai foarte multe de pierdut.
-
Dezvoltarea „soft skills-urilor” devine o necesitate în climatul economic actual
Evoluţia continuă a economiei globale şi competiţia tot mai strânsă pentru ocuparea unui loc de muncă devine o problemă cu care din ce în ce mai mulţi tineri se confruntă, chiar şi după absolvirea unei facultăţi. Cerinţele tot mai mari ale societăţii moderne în dezvoltare determină ca, pe langă competenţele tehnice, să fie necesare şi abilităţile interpersonale care oferă un atu valoros candidatului care le deţine.
Recomandările editorilor
-
Cristian Gulicska, Autoliv: Românii sunt dispuși să facă un pas lateral sau chiar înapoi pentru a urca în carieră
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România. -
Ramona Porca, Schaeffler România: Generația Z nu mai separă tehnologia de viața de zi cu zi
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă. -
Testul de foc al HR-ilor: evaluarea posturilor | ANALIZĂ
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie. -
BEST EMPLOYER FEST 2025. Bianca Chera: Ne așteptăm la o evoluție legislativă în zona prevenirii sindromului de burnout
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.