recunoastere
-
În mediul profesional din România, asumarea greșelilor nu mai este doar un semn de integritate, ci o necesitate care influențează direct performanța echipei. Potrivit unui studiu publicat în februarie 2025 de Institutul European pentru Comportament -
Reputație. Recunoaștere. Respect - Elemente cheie pentru o organizație sănătoasă
Fiecare dintre noi știm: nu există o rețetă magică, o schemă universal valabilă de tratament, pentru obținerea sau menținerea sănătății organizaționale. Mai ales acum, când criza a zdruncinat din temelii businessuri, concepte ori teorii de -
Un lider bun își arată mereu recunoștința față de oamenii săi
Recunoașterea valorii muncii și aprecierea pentru efortul depus reprezintă o metodă simplă și eficientă prin care îi poți face pe angajații tăi să se simtă prețuiți. Odată ce e însămânțată și hrănită constant, această practică -
Cele trei lucruri esențiale de care liderii au nevoie ca să creeze insule de normalitate
Harry Meintassis, Country Managing Partner, Korn Ferry Hay Group, ne spune care sunt cele trei lucruri esențiale de care liderii au nevoie ca să creeze insule de normalitate:
1. Liderii ar trebui să se adapteze -
O revoluție bazată pe evoluție. Cea de-a cincea femeie declarată câştigătoare a Nobelului pentru Chimie
Cercetătoarea americană Frances H. Arnold și o echipă formată din oamenii de știință George P. Smith (SUA) și Gregory P. Winter (Marea Britanie) au fost desemnați câștigătorii Premiului Nobel pentru Chimie în sezonul din 2018 -
Ce te faci când angajații nu te mai recunosc ca lider?
Sunt momente în viață în care avem niște idei extraordinare, însă cei din jur ne ridiculizează. Alteori știm că am putea ajuta în mod real oamenii atunci când îi vedem în dificultate, însă sfaturile și bunăvoința noastră sunt ignorate. Asta se întâmplă pentru că nu mai suntem, în ochii celor din jur, lideri. Există oameni care își doresc să fie lideri, însă cei mai mulți ori nu înțeleg ce înseamnă asta, ori nu își doresc îndeajuns de mult încât să și reușească să devină unul. Ceea ce această majoritate nu știe e că, fie că vrei, fie că nu, vine un moment în viață în care ești pus față în față cu o decizie care te va face lider sau te va arunca în brațele mediocrității și ale ratării. -
Ai comis o gafă la job? Fii orientat spre rezolvarea ei, nu spre lamentare
Oameni suntem, greşeli facem, după cum sugerează şi proverbul: ”errare humanum est, persevere autem diabolicum”. Una este să faci greșeli, alta să persiști în ele și cu totul altă afacere este să îți corectezi greșelile sau să știi cum să gestionezi o situație de acest fel. Erorile pe care le facem zi de zi de la muncă sunt un capitol aparte al acestei probleme. O greșeală la muncă îi poate afecta și pe alții, nu doar pe tine. Poți periclita business-uri întregi, poți provoca pierderi însemnate pentru firma ta sau îndepărta iremediabil clienți vechi. -
JTI a primit certificarea Top Employers în România și la nivel european
JTI a primit certificarea Institutului Top Employers în România și Europa, în 2014. Această importantă recunoaștere demonstrează orientarea JTI către dezvoltarea oamenilor, precum și condițiile excelente asigurate de companie angajaților.
-
Aviz șefilor – Cum să NU tratați angajații
Este adevărat că în orice firmă șeful, managerul sau superiorul are o responsabilitate mai mare decât restul angajaților. El veghează asupra bunului mers al lucrurilor și asupra îndeplinirii tuturor cerințelor necesare unei munci profitabile.
-
Nici urmă de orgoliu...
Galileo Galilei spunea: „Nu poţi învăţa pe nimeni nimic. Îi poţi doar ajuta pe oameni să se descopere”. Acum 400 de ani, omenirea auzea un principiu important azi în leadership. Altfel spus, după ce nevoile de recunoaştere se epuizează, înţelegi că filosofia în leadership este despre a le oferi suport celor din jur să se descopere şi să „strălucească”. Pentru că nu îmi propun să vă învăţ eu acum, aleg să vă spun o poveste...
-
Ești cu adevărat un lider eficient?
Faptul că un lider se naște și nu se formează poate fi adevărat, însă fiecare dintre noi are potențialul de a fi un leader eficient pentru echipa sa. Conducerea este o abilitate care se poate învăța, destul de ușor chiar, atâta timp cât ai mintea deschisă și nu ai prejudecăți față de niciunul dintre membrii echipei.
-
Cum arată o organizaţie a cărei cultură este bazată pe recunoaştere?
Este bine știut faptul că valorile individuale ale liderilor influențează și conturează cultura organizațională. Indiferent de mărimea, industria sau vechimea unei companii, cultura organizațională pornește de la acele aspecte pe care liderii (top și middle management-ul) le sedimentează și de la acele comportamente care sunt „recompensate” sau „pedepsite” în cadrul organizației.
-
Ce contează mai mult: salariul sau „atenția arătată” de angajator?
Înainte de Maslow cu câțiva ani, un australian, profesor la Harvard în acea perioadă, Elton Mayo, a vorbit, convingător pentru mulți, pentru prima oară despre comportamentul oamenilor în cadrul unei echipe la locul de muncă și despre “nevoile sociale” pe care le regăsim câțiva ani mai târziu în piramida lui Maslow. Considerat de unii părintele disciplinei de Human Resource Management, Mayo a condus între anii 1924 și 1932 un experiment comandat de Western Electric la una din fabricile WE din Hawthorne.
Recomandările editorilor
-
Cristian Gulicska, Autoliv: Românii sunt dispuși să facă un pas lateral sau chiar înapoi pentru a urca în carieră
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România. -
Ramona Porca, Schaeffler România: Generația Z nu mai separă tehnologia de viața de zi cu zi
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă. -
Testul de foc al HR-ilor: evaluarea posturilor | ANALIZĂ
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie. -
BEST EMPLOYER FEST 2025. Bianca Chera: Ne așteptăm la o evoluție legislativă în zona prevenirii sindromului de burnout
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.