prezentari
-
În mediul profesional, timpul și atenția colegilor sau clienților sunt resurse limitate. Mesajele confuze sau încărcate de informații irelevante nu doar că întârzie deciziile, dar pot costa compania bani și submina încrederea în comunicarea internă -
Cum sa gesticulezi cand tii o prezentare?
„Cum sa imi tin mainile cand prezint?” Aceasta intrebare o primesc destul de frecvent la cursurile de Presentation Skills. De fapt sunt doar 2 contexte in care adresam aceasta intrebare : cand vorbim de prima intalnire si cand urmeaza sa tinem un speech sau o prezentare publica.
-
Cum sa creezi legatura emotionala cu ajutorul contactului vizual
„Ochii care nu se vad se uita”. Asa spune o veche vorba romaneasca.
Aceasta fraza este cat se poate de adevarata si in domeniul prezentarilor. Atunci cand un vorbitor nu stabileste contact vizual cu persoanele din publicul sau, posibilitatea ca ei sa isi aminteasca de acel vorbitor este mult mai mica.
-
De ce ti-e frica la locul de munca?
Nu pot lucra niciodata ca economisti din cauza ca le este frica de cifre. La vederea unui teanc de hartii si dosare intra in panica, de parca s-ar afla in fata unui leu scapat din cusca. Sunt excelenti profesionisti, dar atunci cand trebuie sa discute cu colegii nu pot trece cu niciun chip pragul salii de sedinta. Pentru altii, principalul criteriu de alegere a locului de munca este etajul la care vor lucra si la interviul de angajare vor sa stie daca vor fi nevoiti sau nu sa foloseasca liftul. Ei sunt cei pe care fobii de tot felul, mai mult sau mai putin cunoscute, ii impiedica sa-si dezvolte cariera la adevaratul potential.
-
Trei solutii pentru a scapa de emotii cand ai de facut prezentari
Octavian Pantis, consultant si trainer, raspunde mai jos intrebarii puse online de catre Mihaela, cititoare Cariere.
-
Vocea si seductia in afaceri
In momentul in care intram in contact cu cineva, acesta incepe deja sa ne judece. Nu avem nevoie de vocea unei vedete radio pentru a avea succes, insa ar trebui sa stim sa ne folosim vocea si corpul pentru a transmite un mesaj credibil, pentru a fi seducatori.
-
Cum invata creierul tau? Sau cum scapam din capcana prezentarilor ucigator de plictisitoare?
Ideea acestui articol mi-a venit dupa o discutie cu un grup de participanti la un curs de „Comunicare”. Cursul era o combinatie de notiuni de psihologie comportamentala, vanzari si abilitati de vorbire in public pentru un grup de profesionisti din domeniul financiar, care aveau nevoie de „unelte” pentru a-si prezenta ideile in fata unor grupuri de clienti.
Recomandările editorilor
-
Cristian Gulicska, Autoliv: Românii sunt dispuși să facă un pas lateral sau chiar înapoi pentru a urca în carieră
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România. -
Ramona Porca, Schaeffler România: Generația Z nu mai separă tehnologia de viața de zi cu zi
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă. -
Testul de foc al HR-ilor: evaluarea posturilor | ANALIZĂ
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie. -
BEST EMPLOYER FEST 2025. Bianca Chera: Ne așteptăm la o evoluție legislativă în zona prevenirii sindromului de burnout
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.