plan de succesiune
-
A fost o dată că niciodată un lider luminat care a vorbit sincer despre pensionarea sa. ”Îmi este frică de următoarea etapă a vieţii mele”, spunea el. A continuat: “Nu sunt sigur ce este sau va fi viaţa mea fără job, fără carieră. Cum îmi voi petrece timpul? Cum voi trece peste faptul că pot fi înlocuit, că lumea poate să funcţioneze şi va funcţiona şi fără mine? Cum îmi voi redefini identitatea, puterea şi sensul odată ce sunt la pensie?”. Acesta a completat: “M-am căsătorit să fiu cu soţia mea la bine şi la rău, dar nu la prânz. Cum o să ne petrecem tot timpul împreună?”. Prin auto-reflecţie, acest lider a aflat răspunsurile la întrebări, a făcut pace cu momentul de cotitură din viaţa lui, şi-a desemnat un successor pe care l-a pregătit să preia conducerea şi s-a pensionat. Apoi el, soţia lui, succesorul şi organizaţia au trăit fericiţi până la adânci bătrâneţe. -
Este poate cel mai delicat moment. Planul de succesiune: Cine rămâne la conducerea companiilor?
Succesiunea este poate cel mai delicat moment din viața unei companii. Existența unui plan este importantă, fie că vorbim despre companii multinaționale ori locale sau despre afaceri de familie. Este însă planul de pe hârtie la fel cu cel care se pune în practică? -
Cinci măsuri pentru formarea unui consiliu de administraţie care să crească avantajele competitive
Cum ar trebui să arate un consiliu de administrație care să genereze avantaje competitive pentru companie? Cum ar trebui să arate un plan de succesiune care să ajute business-ul să crească? Răspunsul la aceste întrebări încearcă să îl ofere concluziile noului studiu EY Time for Change: Recruiting for Europe’s Boardrooms.
-
Transparenţa poate aduce dureri de cap... în Succession Planning
Ca angajat ne dorim, bineînţeles, să fim informaţi cu privire la tot ce mişcă în organizaţie. Fie că aflăm pe căi oficiale, fie că ne rezumăm la zvonuri, cumva ajungem în posesia acelor detalii „picante”. Ca angajator, ne dorim o bună comunicare cu oamenii noştri, dar preferabil fără să dezvăluim chiar toate secretele... de altfel, nerespectarea confidenţialităţii ne poate aduce la pachet un litigiu costisitor.
-
Ce facem cand un om dintr-un post-cheie paraseste brusc organizatia?
Dintr-o multime de motive, orice companie, indiferent de dimensiuni, este expusa in orice moment riscului de a ramane fara persoane competente si performante in posturile-cheie sau fara unul dintre oamenii sai cheie. Unele companii se protejeaza de socul plecarilor neasteptate, facandu-si planuri de succesiune si antrenandu-si oamenii din interior, creand un fel de pepiniera de talente. Managerii de resurse umane asteapta de la conducerea companiei sa asigure performanta continua, la parametri optimi, aprobandu-le acele politici si proceduri de HR care sprijina compania si obiectivele de business, ca parte din strategia pe termen mediu si lung a companiei.
Recomandările editorilor
-
Cristian Gulicska, Autoliv: Românii sunt dispuși să facă un pas lateral sau chiar înapoi pentru a urca în carieră
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România. -
Ramona Porca, Schaeffler România: Generația Z nu mai separă tehnologia de viața de zi cu zi
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă. -
Testul de foc al HR-ilor: evaluarea posturilor | ANALIZĂ
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie. -
BEST EMPLOYER FEST 2025. Bianca Chera: Ne așteptăm la o evoluție legislativă în zona prevenirii sindromului de burnout
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.