open space
-
Birourile open space au devenit o alegere populară în multe companii datorită beneficiilor de comunicare și colaborare pe care le aduc. Însă, pentru mulți angajați, aceste spații pot deveni o adevărată provocare, mai ales când -
Open space: o sursă de stres suplimentar pentru angajați
Noi, oamenii, suntem diferiți, iar la locul de muncă se numără printre acele elemente ale vieții noastre care ne reflectă cel mai bine diferențele. De-a lungul unei zile de muncă fiecare dintre noi are nevoi diferite. Sunt momente în care ne dorim sau avem nevoie să colaborăm, dar și momente în care ne dorim și avem nevoie să fim singuri, să putem să ne auzim gândurile, să reflectăm și să ne retragem din agitația inerentă. Și este foarte bine că este așa. -
Cântec urban pentru angajați: Clădirea de birouri care te lasă “să-ţi auzi gândurile”
Primul lucru care îţi vine în minte atunci când intri este o comparaţie cu un instrument muzical bine acordat...Totul este proiectat astfel încât să funcţioneze ca o cameră acustică ce poate găzdui angajaţi cu diferite stiluri de lucru...Fără distragerea atenţiei atât de tipică birourilor de tip spaţii deschise. -
Tendinţe actuale în amenajarea spaţiului de lucru
Indiferent de cultura organizaţională sau domeniul de activitate, companiile fac eforturi pentru a-şi cuceri angajații prin oferirea unui mediu de muncă creativ și versatil. Tot mai des, spaţiul de lucru „clasic”, delimitat de pereţi, devine unul „co-working”. Companiile, în principal cele din domeniul IT&C şi outsourcing, aleg o amenajare a mediului de lucru în care spațiul principal se constituie într-un imens open space. Fără bariere vizuale, doar cu puncte de interes, ele constituie zone de networking, care să ofere angajaților atât o mobilitate completă cât şi o comunicare eficientă, cu scopul accelerării creativităţii, fără întreruperi, distanţă, telefoane sau e-mail-uri inutile. -
The End of Sitting: Era „statului la birou” ia sfârşit! Imaginează-ţi că ai lucra aici
Marile companii, în special cele din domeniul IT, le oferă angajaţilor condiţii de lucru deosebite şi spaţii de relaxare, pentru a le stimula creativitatea. Un studio olandez de arhitectură a trecut la un nivel superior, creând un open space diferit, menit să protejeze şi sănătatea. Proiectul "The end of Sitting" seamănă mai mult cu un loc de joacă pentru copii, decât cu un birou. Este un spaţiu de lucru fără mese şi fără scune, unde angajaţii pot lucra în picioare, aşezaţi, aplecaţi, cum se simt mai confortabil. Iar rezultatele par a fi benefice nu doar pentru sănătatea lucrătorilor, ci şi pentru productivitate. -
După ce se ghidează companiile când își aleg spații pentru birouri
Birourile de tip open space sau conceptele „hot desk” devin tot mai preferate de companiile multinaţionale. Totodată, lumina naturală, specificațiile tehnice, accesibilitatea și locurile de parcare sunt pe lista de criterii pentru alegerea unui spaţiu de birouri, potrivit experților Global Finance.
-
Convieţuirea la muncă: De ce nu te plac colegii
Colegii te judecă. Ei bine, poate nu chiar toţi, însă dincolo de zâmbetul colegial şi profesionalismul afişat se regăsesc notiţe despre “haosul” de pe biroul tău, hainele pe care le porţi, cât de tare mesteci şi ce ticuri ai.
-
Scurt ghid de eticheta Birourile open space
Birourile open space sunt, in opinia mea, "boala" secolului XXI. Create pentru a minimaliza costurile administrative ale companiilor si pentru a eficientiza calitatea muncii angajatilor, acest tip de birouri creste stresul asupra angajatilor, ii alieneaza, fara a mai mentiona faptul ca le scade eficienta.
-
OPEN SPACE - ultima frontiera a biroului?
Un poet n-are nevoie decat de o fereastra cu deschidere spre cerul instelat. Filosoful nici de-atat: s-au scris tratate stralucite din camere stramte si intunecate. In lumea afacerilor, insa, unde eficienta, ideile inovatoare si comunicarea-fulger fac diferenta, modul in care arata asa-numitul office si tehnologia cu care e dotat sunt esentiale.
Recomandările editorilor
-
Cristian Gulicska, Autoliv: Românii sunt dispuși să facă un pas lateral sau chiar înapoi pentru a urca în carieră
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România. -
Ramona Porca, Schaeffler România: Generația Z nu mai separă tehnologia de viața de zi cu zi
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă. -
Testul de foc al HR-ilor: evaluarea posturilor | ANALIZĂ
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie. -
BEST EMPLOYER FEST 2025. Bianca Chera: Ne așteptăm la o evoluție legislativă în zona prevenirii sindromului de burnout
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.