neurostiinta
-
Creierul funcționează pe baza unor mecanisme bine definite, iar motivația nu face excepție. Nivelul de productivitate depinde în mare măsură de modul în care se activează anumite circuite neuronale. Dopamina, cunoscută drept „hormonul recompensei”, joacă -
Tehnologia și Fericirea. Elefantul și Călărețul
De ce ne pierdem tot mai repede răbdarea și suntem tot mai puțin toleranți cu lucruri și oameni care nu ne plac, dar cu toate astea ne doare când suntem noi înșine criticați sau respinși -
Creierul uman, o mașinărie setată pentru supraviețuire, nu pentru fericire și calm
Cercetarea neuroștiințifică a arătat că, și dacă luăm un pumn în față, și dacă suntem respinși de cei din jur, amprenta neuronală este aceeași.
În ultima lor carte - „Hold on to your kids” - -
Neuroștiința panicii. Andreea Roșca și Paul Olteanu într-un dialog despre mintea noastră în plină criză
Ce face mintea umană în condiții de stres și panică? Ce putem face pentru a ne păstra echilibrul, cum să ne comportăm cu oamenii din jur și cu cei cu care lucrăm? Ce înseamnă solidaritate -
Singuri suntem o picătură. Împreună suntem un ocean
Așa scria poetul japonez Ryunosuke Satoro. Ceea ce vrea el să spună este unul dintre marile adevăruri ale omenirii: oricât de mult talent are o persoană, oricât de multă energie aduce în jur și oricât de multe idei inovatoare ar avea, ea nu le va putea susține și împărtăși cu lumea decât în echipă. Cu alte cuvinte, în relații. -
Cum se aplică elementele de bază din neuroștiință în coaching
Nu sunt specialist în neuroștiință, nici pe departe, sunt expert în coaching şi mare amator de citit cărți şi articole despre felul cum funcționează creierul, despre impactul anumitor comportamente sau obiceiuri, neurotransmițători şi sinapse. Chiar cred că este periculos să foloseşti excesiv un jargon medical rezervat celor cu pregătire de specialitate, să arunci cu uşurință termeni ştiințifici şi denumiri anatomice în încercarea de a-ți susține „ştiințific” anumite puncte de vedere. Totuşi, înțelegerea mecanismelor de bază din nueroștiință este importantă în învățarea şi practicarea coachingului, pentru a folosi cel puțin câteva aplicații foarte practice, la mintea cocoşului, cum ar spune unii. -
Cum te ajută neuroștiința să scapi de obiceiurile tale proaste
Creierul tău este la bază leneş. Atunci când poate, conectează gânduri, emoţii sau comportamente în circuite adânci și puternice sub suprafaţă și astfel devin automatizate. Gândurile, sentimentele sau comportamentele automatizate sunt obiceiuri. Iar obiceiurile îi permit creierului să lucreze pe pilot automat. Din fericire, poți scăpa de obiceiurile tale proaste folosindu-te de ce a descoperit neuroștiința. -
Negocierea – o perspectivă neuroștiinţifică
Dezvoltarea tehnologică fără precedent din jurul nostru se face simţită la orice nivel şi a devenit atât de comună, încât ne este greu să ne imaginăm sau să ne amintim, în unele cazuri, cum puteam trăi înainte fără a verifica o informaţie în timp real – pentru a da cel mai banal exemplu. Datorită ei s-au făcut progrese enorme în ultimii ani şi în înţelegerea noastră despre modul în care funcţionează creierul, cu un impact major în cele mai întâlnite situaţii de viaţă – felul în care învăţăm, interacţionăm sau negociem. Cim privim negocierea din pespectivă neuroştiinţifică? -
4 ritualuri care te vor face fericit, potrivit neuroștiinței
E plin internetul cu sfaturi despre cum să-ți găsești fericirea, multe venite de la oameni care habar nu au despre ce vorbesc. Nu trebuie să-i crezi pe cuvânt, dar ar trebui să iei în seamă ce spun cercetătorii în neuroștiință, pentru că studiază „materia cenușie” cât e ziua de lungă. Unele dintre descoperirile lor au fost publicate în cărți, precum The Upward Spiral, scrisă de Alex Korb, cercetător la UCLA, sau Your Brain at Work, de David Rock. Revista Time a făcut o sinteză a acestora, iar noi vă prezentăm o sinteză a sintezei. -
Vezi ce s-a discutat la prima ediție a emisiunii Jurnal de leadership - Video
Luni seară a avut loc prima ediție a emisiunii Jurnal de leadership, talk-show săptămânal marca revista Cariere și găzduit de Radio Lynx. Ediția de debut a avut-o ca invitată pe Alis Anagnostakis, Partener al companiei de coaching și training Mind Learners.
-
Ce legatura e intre un aisberg si schimbarea personala? Sau povestea lupului care isi schimba parul, dar si naravul...
Vechiul proverb „lupul isi schimba parul, dar naravul ba” este infirmat de ultimele cercetari in neuro-stiinta. Pana nu demult, se credea ca oamenii se nasc cu un numar fix de neuroni, pe care ii pierd progresiv pe parcursul vietii, si care nu se regenereaza. Cercetarile ultimilor 10 ani aduc la lumina o cu totul alta poveste despre creierul nostru. Acest organ umitor este capabil sa produca noi neuroni si conexiuni pe tot parcursul vietii, cu conditia sa fie constant expus noutatii si invatarii.
Recomandările editorilor
-
Cristian Gulicska, Autoliv: Românii sunt dispuși să facă un pas lateral sau chiar înapoi pentru a urca în carieră
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România. -
Ramona Porca, Schaeffler România: Generația Z nu mai separă tehnologia de viața de zi cu zi
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă. -
Testul de foc al HR-ilor: evaluarea posturilor | ANALIZĂ
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie. -
BEST EMPLOYER FEST 2025. Bianca Chera: Ne așteptăm la o evoluție legislativă în zona prevenirii sindromului de burnout
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.