lugera
-
Recrutarea înseamnă acum mai mult decât selectarea unui candidat care bifează „pe hârtie“ toate căsuțele. În contextul unei piețe a muncii tensionate, cu cerințe tot mai rafinate din partea ambelor părți, companiile resimt din plin -
De ce să-ți treci Chief Happiness Officer pe cartea de vizită
Te-ai întrebat vreodată ce face un Chief Happiness Officer? Cristina Săvuică, șefa companiei de recrutare Lugera & Makler România, a ales să se prezinte astfel.
Cristinei Săvuică îi plac recrutarea, oamenii, bancurile, farsele și petrecerile. Ea conduce Lugera & Makler România, al doilea cel mai mare jucător de pe piața locală de recrutare și leasing de personal, cu afaceri anuale de aproape 50 de milioane de euro. Din 2013, pe cartea sa de vizită, care are forma unui pașaport, scrie Chief Happiness Officer.
-
Cum îţi motivezi eficient oamenii, în funcţie de vârsta lor
Companiile au din ce în ce mai multe provocări în lucrul cu angajaţii de vârste diferite, care au stiluri distincte de muncă şi văd locul de muncă şi beneficiile în diverse moduri. Dacă tinerii îşi doresc mai mult timp liber plătit, seniorii sunt mai degrabă interesaţi de siguranţa locului de muncă. Cristina Săvuică, şefa companiei de recrutare Lugera, a arătat pentru WALL-STREET.RO cum poţi avea angajaţi motivaţi, indiferent de generaţia din care fac parte. -
Şase motive pentru care un recruiter nu va recomanda niciodată un candidat
Se întâmplă de multe ori ca recrutarea văzută din afară să nu aibă prea mult sens. Şi, într-o oarecare măsură percepţia aceasta ar putea fi justificată. Pe de altă parte, nu aş putea spune că recruiterii încearcă în vreun fel să uşureze misiunea candidaţilor în descifrarea rolurilor. Scriu anunţuri în care includ o mulţime de competenţe tehnice şi soft skills, au o slăbiciune pentru certificări şi diplome şi le plac realizările subliniate îngroşat din CV. Mai mult, toate acestea sunt extrem de importante doar până în etapa interviului...unde, indiferent de certificări sau calificări candidatul trebuie să arate că poate şi, mai ales, că îşi doreşte să facă jobul respectiv. -
Cât contează pentru recrutorii români reţelele de socializare
Firmele specializate în recrutarea de manageri au transformat reţele de socializare de tipul Facebook, LinkedIn sau Xing în instrumente aproape obligatorii de informare în procesul de selectare a candidaţilor. Motivele? Sunt eficiente şi lărgesc plaja de căutare. Cu toatea acestea, decizia finală de angajare nu ia în calcul prezența unei persoane în social media, au declarat pentru Revista CARIERE specialişti din piaţă. -
Cum descoperi un CV „umflat”
Românii își „umflă” CV-urile pentru a-şi spori şansele de angajare, însă nu mai mult decât alţi europeni. Companiile solicită de cele mai multe ori dovedirea educației și a experienței profesionale și pun accentul pe obținerea de referințe. Importante pentru companii sunt și verificarea certificărilor viitorilor angajați și a cazierului judiciar. Unii recrutori au adevărate „liste negre” cu angajați care și-au falsificat CV-urile. -
Mulţi tineri preferă să stea în şomaj decât să muncească
Piaţa de recrutare se mişcă bine în 2015, iar agenţiile de profil au o mulţime de locuri de muncă disponibile, însă pe multe dintre acestea le acoperă cu dificultate, deoarece un procent important dintre români, în special tineri, nu vor să se angajeze. Principalul motiv este ajutorul de şomaj, pe care il preferă in locul unui job plătit decent, a declarat într-un interviu acordat wall-street.ro Cristina Savuică, şefa agenţiei de recrutare Lugera. -
Se înființează primul guvern „privat” din România
Cu toții știm faptul că în România sunt tineri extrem de valoroși, cu idei bune și spirit întreprinzător, dar care nu au foarte multe oportunități de a-și pune în valoare calitățile. În ajutorul acestora vine compania de recrutare Lugera. Cum? Lansând Lugera Government, primul guvern privat format din tineri extraordinari, care doresc să intre în contact cu mediul de afaceri, cu bordul unei companii internaționale și cărora li se va oferi șansa să crească alături de profesioniști.
-
La un click distanţă de noul job
Accesarea site-urilor de recrutare online nu costă nimic, CV-ul ajunge mult mai rapid la angajator, feed-back-ul, la rândul său, poate fi imediat. Din perspectiva angajatorilor care apelează la site-urile de e-recrutare, principalele avantaje oferite de intermediarii online sunt scăderea constantă a costurilor serviciilor oferite de respectivele site-uri angajatorilor, posibilitatea de a modifica mult mai rapid anunţul publicat pe site, oportunitatea de a vizualiza mai exact publicul-ţintă, o arie de acoperire mult mai mare, posibilităţi superioare de triere a candidaţilor.
Recomandările editorilor
-
Cristian Gulicska, Autoliv: Românii sunt dispuși să facă un pas lateral sau chiar înapoi pentru a urca în carieră
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România. -
Ramona Porca, Schaeffler România: Generația Z nu mai separă tehnologia de viața de zi cu zi
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă. -
Testul de foc al HR-ilor: evaluarea posturilor | ANALIZĂ
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie. -
BEST EMPLOYER FEST 2025. Bianca Chera: Ne așteptăm la o evoluție legislativă în zona prevenirii sindromului de burnout
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.