limbaj corporal
-
Antichitatea a cultivat portretul. Iar Evul mediu l-a dat (voit) uitării, lăsând secolului XV posibilitatea de a-l reinventa, inițial pentru uzul unei elite privilegiate. Preocupați de „punerea în scenă” a persoanei, modele și artiști contribuie -
Urăști minciuna? Cum să-i „miroși” pe cei care nu spun adevărul
Orice om, indiferent de cultura din care face parte, reacționează la fel atunci când este fericit, trist, când este surprins, când este mânios, când este dezgustat sau când îi este frică. Este vorba despre gesturile pe care le facem și de care nu suntem conștienți. Sau, cel puțin, asta este ceea ce ne-au spus cercetătorii! -
Cum e să fii manager în Ucraina
© 2015 Harvard Business School Publishing Corp
Majoritatea oamenilor din lume consideră că efectele conflictului din Ucraina – marcat de luptele armate ce au loc în estul ţării între armata ucraineană şi separatiştii pro-ruşi susţinuţi de Moscova – reprezintă o catastrofă geopolitică şi umanitară. În fosta mea poziţie, de Managing Director al companiei Philip Morris din Ucraina, unde am lucrat din ianuarie 2012 şi până în februarie 2015, am fost forţat să văd situaţia drept o criză care ne punea în pericol oamenii, operaţiunile şi profitul. Atunci când protestele paşnice s-au transformat în ciocniri violente, iar confruntările şi luptele armate au devorat întreaga naţiune ucraineană, în compania noastră „a picat” orice regulă după care se desfăşurau în mod normal, până atunci, operaţiunile de afaceri. Fluxurile noastre de aprovizionare şi distribuţie au fost întârziate sau întrerupte; am pierdut teritorii de piaţă din cauza războiului şi a anexării de către Rusia a teritoriului aferent regiunii din peninsula Crimeea; am fost nevoiţi să gestionăm impactul mobilizării militare a unora dintre angajaţii noştri şi a trebuit să-i relocăm sau să-i redistribuim în alte puncte de lucru pe aproape 100 de angajaţi, împreună cu familiile lor. -
8 greseli de limbaj corporal pe care le faci la serviciu
Doua noi carti arata ce le transmitem colegilor cand nu acordam suficienta atentie limbajului nostru corporal.
-
Cum sa fii pe placul tuturor. Tehnici de limbaj corporal
Poti capta si mentine interesul absolut oricui fara sa scoti o vorba, zambind cum trebuie si stiind pe cine, cum si cand sa privesti.
-
15 gafe în materie de limbaj corporal care îți pot afecta cariera
Pare simplu să ai o postură neutră, să zâmbeşti şi să menţii contactul vizual. Însă, pe cât de scurtă e lista cu ce trebuie să faci, pe atât de lungă e lista gesturilor pe care trebuie să le excluzi din limbajul tău corporal. Indiferent că e vorba de un interviu pentru o slujbă, de solicitarea unei măriri de salariu sau de o întâlnire de afaceri cu un client, atenţia acordată limbajului corporal şi ajustarea acestuia poate influenţa percepţia celorlalţi asupra noastră în aceeaşi măsură ca rezultatul respectivei întrevederi.
Recomandările editorilor
-
Cristian Gulicska, Autoliv: Românii sunt dispuși să facă un pas lateral sau chiar înapoi pentru a urca în carieră
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România. -
Ramona Porca, Schaeffler România: Generația Z nu mai separă tehnologia de viața de zi cu zi
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă. -
Testul de foc al HR-ilor: evaluarea posturilor | ANALIZĂ
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie. -
BEST EMPLOYER FEST 2025. Bianca Chera: Ne așteptăm la o evoluție legislativă în zona prevenirii sindromului de burnout
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.