interes
-
Vorbim despre socializare când vrem să exprimăm faptul că interacționăm cu alte persoane în plan social, non-profesional. Socializarea reprezintă pentru copii o nevoie crucială în procesul dezvoltării lor atât în plan fizic, dar și mental -
Secretul contraintuitiv al negocierii de succes
© 2014 Harvard Business School Publishing Corp.
Ca să fii un negociator strategic de succes, trebuie să îţi urmezi în mod calculat propriul interes şi să adaugi o doză masivă de făţărnicie. Sau cel puţin aşa sună presupunerile obişnuite despre ce anume înseamnă să negociezi. Oamenii presupun că, pentru a câştiga într-o negociere, trebuie să joace un anumit rol – precum binecunoscutul „poliţistul bun, poliţistul rău” – sau pur şi simplu să aibă un comportament conform cu titlul pe care îl deţin (manager, antreprenor, agent de vânzări). Dar cum ar fi dacă ai putea să creezi nişte rezultate mai bune, să amplifici valoarea câştigată de ambele părţi în urma negocierii şi să îţi consolidezi relaţiile doar prin simplul fapt că eşti tu însuţi şi te comporţi într-un mod autentic?
-
Cine promoveaza interesele economice ale României
Într-un moment în care lumea întreagă încearcă să pună la punct noi legături comerciale cu state precum China sau India, pentru a stimula propriile economii încetinite, România a cam uitat să privească într-o astfel de direcţie.
-
Mâine la fel de generoşi ca şi ieri
Cercetătorii de la Harvard au vrut să vadă ce ni se întâmplă când suntem rugaţi să contribuim la binele altcuiva pe cheltuiala noastră. Au aflat că în minte ni se declanşează un conflict între două sisteme cognitive: unul rapid şi intuitiv, dispus să coopereze, şi altul mai lent şi raţional, care ne apără interesul. Ei apreciază că reacţia noastră instinctivă este să dăruim. Oamenii de ştiinţă au făcut o serie de experimente în care subiecţii câştigau bani, în funcţie de cât de mult cooperau cu ceilalţi.
-
Greșelile gramaticale din CV te pot costa prezența la interviu
În ultima lună a anului 2012 românii continuă să îşi caute un loc de muncă cu acelaşi interes, în contextul în care numărul aplicărilor la locurile de muncă existente în piaţă se ridică până la 100.000, în fiecare zi.
Recomandările editorilor
-
Cristian Gulicska, Autoliv: Românii sunt dispuși să facă un pas lateral sau chiar înapoi pentru a urca în carieră
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România. -
Ramona Porca, Schaeffler România: Generația Z nu mai separă tehnologia de viața de zi cu zi
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă. -
Testul de foc al HR-ilor: evaluarea posturilor | ANALIZĂ
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie. -
BEST EMPLOYER FEST 2025. Bianca Chera: Ne așteptăm la o evoluție legislativă în zona prevenirii sindromului de burnout
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.