inbox
-
Sunt oameni care încep ziua cu cafea, alții cu sport. Și apoi sunt cei care încep cu… inboxul. Două ore mai târziu, n-au rezolvat nimic cu adevărat relevant, dar au răspuns la o grămadă de -
Trucul prin care un CEO a reușit să își gestioneze sutele de email-uri pe care le primește zilnic
Odată cu o funcție importantă, crește exponențial și numărul de mesaje din inbox. Chiar dacă pentru unii o zi are „48 de ore”, citirea tuturor mesajelor și oferirea unor răspunsuri poate deveni un job în sine. Cum expeditorii se supără dacă sunt ignorați, un CEO acaparat de această veșnică problemă a găsit o soluție aparent simplă pentru a gestiona sutele de mesaje. -
Tactici care-ţi asigură zero mailuri în inbox după vacanţă
Te sfătuim să urmezi aceşti paşi înainte de sărbători pentru a nu te trezi cu inbox-ul mailului de muncă plin. Cu toţii avem nevoie de pauze, de o perioadă în care să ne relaxăm şi să uităm de toate taskurile de la muncă. Însă, nu ne dorim ca atunci când revenim la job să găsim inbox-ul mai aglomerat de mailuri ca înainte de vacanţă. -
Oamenii cei mai productivi stiu pe cine sa ignore
© 2014 Harvard Business School Publishing Corp
Un client de-al meu, caruia ii ofer servicii de coaching, este Managing Partner la o mare firma de avocatura, iar una dintre problemele la care am lucrat impreuna pentru a le rezolva este modul in care ar putea sa faca fata intr-un mod mai eficient la cererile intense la care era supus timpul pe care-l avea el la dispozitie – cereri venite din partea clientilor care se asteapta ca el sa fie disponibil oricand au nevoie, partenerii din firma si alti angajati care vor ca el sa se ocupe de problemele care-i preocupa si sa rezolve disputele dintre ei, un Inbox “inundat pana la refuz” de mesaje venite de la aceiasi (si inca alti) oameni, precum si o nesfarsita “lista cu lucruri de facut”. Problema sa era inrautatita, bineinteles, si de faptul ca era important sa isi faca timp pentru cei dragi si pentru prieteni, pentru a face miscare si pentru alte nevoi personale.
-
Ce am făcut când am văzut câte treburi restante s-au adunat până m-am întors din vacanţă
© 2013 Harvard Business School Publishing Corp.
Într-una din zilele trecute, m-am surprins, în timp ce eram în drum spre serviciu, că îmi trecea prin cap un gând teribil: “Ia să vedem: nu o să mai am nicio vacanţă prea curând; de fapt, probabil că anul acesta nu o să mai am nicio vacanţă lungă. Excelent”.
Nu e vorba că nu mi-ar plăcea vacanţele – ci de faptul că reîntoarcerea dintr-o vacanţă, aşa cum era cazul în zilele acelea, îmi dă atâta bătaie de cap.
-
Citeşte asta înainte de a pleca în vacanţă
© 2012 Harvard Business School Publishing Corp.
Înainte de lansarea unei rachete în spaţiu, momentul e sărbătorit de o fanfară cântând glorios – dar e mult mai puţină muzică la întoarcerea din spaţiu. E valabil şi pentru vacanţe. Şi, la fel ca şi naveta spaţială, e probabil să simţi şi tu frecarea cu aerul la reintrarea în atmosferă atunci când te întorci la birou. Ca să nu ardă complet din cauza temperaturii foarte ridicate rezultate din cauza frecării cu aerul, naveta spaţială menţine un anumit unghi de intrare atunci când revine în atmosfera terestră şi este acoperită de un strat protector de plăci ceramice speciale. Vorbind metaforic, şi tu trebuie să porţi echipamentul de protecţie potrivit şi să-ţi controlezi unghiul de reintrare, astfel încât să ai parte de o întoarcere lină la serviciu.
Recomandările editorilor
-
Cristian Gulicska, Autoliv: Românii sunt dispuși să facă un pas lateral sau chiar înapoi pentru a urca în carieră
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România. -
Ramona Porca, Schaeffler România: Generația Z nu mai separă tehnologia de viața de zi cu zi
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă. -
Testul de foc al HR-ilor: evaluarea posturilor | ANALIZĂ
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie. -
BEST EMPLOYER FEST 2025. Bianca Chera: Ne așteptăm la o evoluție legislativă în zona prevenirii sindromului de burnout
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.