caracter
-
Angajatorii caută mai mult decât un set de competențe tehnice. Într-o piață a muncii competitivă, hobby-urile relevante din CV pot oferi avantajul decisiv. Ele arată profilul complet al candidatului, cu trăsături personale ce nu se -
Arta Cunoașterii
Care este diferența dintre „a schimba” și „a cunoaște”? În esență, despre asta vorbesc atât Sun Tzu, cât și Mark R. McNeilly în cărțile lor. Problema nu constă în a schimba mediul de business, ci -
Succesul e al celor care nu se dau bătuţi
După ce vezi atâţia oameni care se ratează în viaţă deşi sunt foarte deştepţi, începi să îţi dai seama că IQ-ul nu are mare relevanţă în economia succesului personal. Pe unii, nici inteligenţa, nici talentul, nici norocul nu par să-i ajute. Ce le lipseşte? -
Ai patru tipuri de oameni în echipa ta. Cum îi vorbeşti fiecăruia?
Ştim că nu e plăcut să fii introdus într-o anumită categorie doar pentru că vorbeşti într-un fel sau te mişti în alt fel. Totuşi, revista CARIERE a stat de vorbă cu doi oameni care ne-au explicat de ce e imperios necesar să fii conştient de aceste categorii şi să reacţionezi în faţa oamenilor în funcţie de caracteristicile fiecăruia. -
Munca - o activitate neplăcută, că d-aia e plătită!
Era „vorba de duh” pe care am auzit-o aproape de fiecare dată de la domnul Bebe, când îmi plătea chenzina, un patron de consignaţie și de depozit angro din Chitila. Pentru domnul Bebe am descărcat navete de apă minerală la sticlă, Borsec și Biborţeni, pentru mai bine de jumătate de an.
-
Coaching-style 24: Pentru neuronii în vacanță
Unii oameni citesc în vacanță câte o carte bună. Fac ceva care să le antreneze și alte conexiuni neuronale decât acelea ale plăcerilor fizice ori, dimpotrivă, ale frustrărilor că nu-și permit lucruri pe care alții și le permit. Pentru că toate circuitele noastre mentale funcționează după principiul Use it or loose it: suntem și devenim ceea ce facem repetat. De aceea, m-am gândit să îți ofer aici ceva cu această utilizare.
-
Cum să devii mai bun în evaluarea caracterului oamenilor pe care vrei să-i angajezi
© 2013 Harvard Business School Publishing Corp.
Atât în afaceri, cât şi în viaţă, deciziile cele mai importante pe care le luăm sunt legate, în cele din urmă, de oamenii cu care interacţionăm. Dar e greu să fii un bun judecător al caracterului oamenilor. Oare cum devenim mai pricepuţi în evaluarea realistă a primei impresii pe care ne-o facem despre cineva, în evitarea greşelilor la angajare şi în a-i identifica în mod corect (şi a nu-i trece cu vederea) pe oamenii care se vor dovedi a fi nişte stele în ascensiune?
-
Liderul care crește lideri
Pentru fiecare lider ar trebui să vină un moment în care să se gândească și chiar să pună în aplicare planul de a crește lideri! De fiecare dată, când ajung în acest punct în cadrul programelor de Executive Coaching, îmi aduc aminte și îl dau ca exemplu pe Andrew Carnegie. Întrebat la un moment dat de un reporter cum a reușit să angajeze 43 de milionari, Carnegie a răspuns: „Nu erau milionari atunci când i-am angajat. Au devenit pe parcurs. Oamenii se dezvoltă tot așa cum se obține aurul. Trebuie să prelucrezi tone de noroi pentru a obține o uncie de aur. Dar nu intri în mină ca să cauți pământ. Intri ca să cauți aur!”
Recomandările editorilor
-
Cristian Gulicska, Autoliv: Românii sunt dispuși să facă un pas lateral sau chiar înapoi pentru a urca în carieră
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România. -
Ramona Porca, Schaeffler România: Generația Z nu mai separă tehnologia de viața de zi cu zi
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă. -
Testul de foc al HR-ilor: evaluarea posturilor | ANALIZĂ
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie. -
BEST EMPLOYER FEST 2025. Bianca Chera: Ne așteptăm la o evoluție legislativă în zona prevenirii sindromului de burnout
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.