brainstorming
-
Brainstormingul aduce la suprafață, de foarte multe ori, idei excelente: soluții creative, propuneri de îmbunătățire sau inițiative care ar putea ridica standardele de lucru. Totuși, nu toate pot fi puse în practică imediat. Resursele limitate, -
Tehnică de brainstorming constructiv
Pierre Hermé, un mare patiser și ciocolatier francez, declară: „Îmi place foarte tare ca desertul din care gust să îmi provoace o reacție, să mă facă să-mi pun întrebări... sau să mă pună pe mine -
În brainstorming, pentru a găsi răspunsul, caută întrebarea
Într-o sesiune tipică de brainstorming, încerci să găseşti o rezolvare la o anumită problemă, adunând oameni în jurul tău pentru a discuta şi a genera idei noi. Deşi pare a fi un proces logic, acesta poate avea efecte secundare destul de grave. De exemplu, unii participanţi nu îşi vor expune observaţiile, de teamă că vor fi criticaţi sau desconsideraţi, scrie Harvard Business Review. Tocmai de aceea, în loc să căutaţi răspunsuri, mai util ar fi să vă concentraţi pe a găsi întrebarea de un milion de dolari.
-
Oamenii au idei geniale atunci când NU primesc sugestii
Poate suna contraintuitiv, dar rezultatele vorbesc de la sine. Ani de zile, companiile din toată lumea (BMW, Kraft, Starbucks etc.) au investit sute de mii de dolari pentru un concept numit „open innovation”, prin care le cereau consumatorilor idei de îmbunătăţire în ceea ce priveşte produsele lor. Concluzia: mai puţin de 2% dintre idei s-au considerat bune a fi luate în seamă, mult mai puţine au fost chiar folosite. -
Inamicul nevăzut al conversaţiilor productive
© 2014 Harvard Business School Publishing Corp.
Avem mult de lucrat atunci când trebuie să ne croim drum prin nişte probleme complexe, în mare parte din cauză că suntem „cablaţi adânc” să căutăm să atingem certitudinea cât mai rapid posibil. Studiile făcute de oamenii de ştiinţă care studiază modul în care luăm deciziile dezvăluie faptul că strategia cea mai bună pe care o putem folosi pentru abordarea acestor probleme este să „punem la lucru” diversitatea cognitivă, fiindcă grupurile au performanţe mai bune decât indivizii – chiar şi cei care au cel mai înalt IQ.
-
Apelează la „avocatul diavolului” pentru a crea o echipă inovatoare
© 2013 Harvard Business School Publishing Corp.
E greu să găseşti exemple de situaţii în care un subordonat şi-a contrazis şeful şi a avut succes şi e şi mai greu să găseşti povestiri despre lideri care le-au cerut ei înşişi subordonaţilor lor, în mod specific, să îi contrazică. Cea mai comună este o povestire despre Alfred P. Sloan de la General Motors Co. La sfârşitul unei şedinţe în care echipa de top management a GM luase în considerare o decizie dificilă, Sloan a spus: “Domnilor, să înţeleg că am ajuns la un acord unanim asupra deciziei pe care am luat-o aici?”.
-
Vrei să-ţi schimbi cariera? Testează apele, înainte de a face pasul cel mare
Ai la îndemână multe căi prin care să explorezi diversele drumuri pe care le poţi urma în carieră, fără să îţi asumi riscuri sau poate doar cu riscuri minore: poţi să îţi construieşti noi abilităţi pe lângă cele pe care le ai deja; poţi să faci exerciţii de brainstorming ca să-ţi imaginezi noi posibilităţi; poţi să culegi informaţii despre noile domenii în care vrei să lucrezi, să vorbeşti cu prietenii sau chiar să participi la prezentările de companie ale potenţialilor angajatori.
Recomandările editorilor
-
Cristian Gulicska, Autoliv: Românii sunt dispuși să facă un pas lateral sau chiar înapoi pentru a urca în carieră
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România. -
Ramona Porca, Schaeffler România: Generația Z nu mai separă tehnologia de viața de zi cu zi
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă. -
Testul de foc al HR-ilor: evaluarea posturilor | ANALIZĂ
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie. -
BEST EMPLOYER FEST 2025. Bianca Chera: Ne așteptăm la o evoluție legislativă în zona prevenirii sindromului de burnout
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.