atributii
-
În departamentul vostru există un grad echitabil de noutate al taskurilor şi atribuţiilor care revin fiecărei persoane în parte sau v-aţi făcut obiceiul de a-i suprasolicita pe cei mai buni până când aceştia nu mai simt nicio provocare? Nu cumva v-aţi concentrat prea mult pe nevoile voastre şi prea puţin pe ale lor, repartizându-le mereu sarcini, pentru că ştiţi că le vor îndeplini fără nicio intervenţie din partea voastră? -
Lucruri pe care trebuie să le faci TU, nu să le delegi
Ca manager ești nevoit să delegi din atribuțiuni. Nu ai cum să supraviețuiești dacă iei toate responsabilitățile asupra ta. Oricât de mult ai lucra, vei descoperi ca mereu mai e ceva de făcut. Oricum ai păcăli cele 24 de ore din zi, vei fi surprins cu alte și alte proiecte. De aceea, majoritatea managerilor deleagă. Fie celor din imediata subordine, fie personelor în care au încredere. La volumul de muncă existent, la câte dosare și probleme ajung pe masa managerului ar fi imposibil să își îndeplinească toată atribuțiunile. -
Tot ce trebuie să ştii despre munca la domiciliu
Posibilitatea de a lucra de acasă cu contract de muncă la domiciliu este reglementată de Codul muncii prin articolele 108-110. Un contract individual de muncă la domiciliu poate fi: pe durată determinată sau nedeterminată; cu timp integral sau parţial, respectiv cu normă întreagă sau redusă; de sine stătător sau în cumul de funcţii.
-
Oferta toamnei: noul manager de proiect
Vitrina de prezentare a unui magazin urmează, în general, aceleași principii. Rândul din față este ocupat de produsele fățoase, atractive și (mai mereu) scumpe. Următorul rând conține produse deja arhicunoscute, dar care mai trezesc emoție în rândul cumpărătorilor. Iar la final, dacă mai e loc, undeva pierdute în spate, avem „cenușăresele” – produsele care contribuie la bunăstarea magazinului, dar nu pot fi considerate reprezentative sau definitorii pentru imaginea magazinului.
-
Nimeni nu poate să joace rolul unei echipe întregi!
Am dat o căutare “great athletes” și prima listă îl avea în frunte pe Michael Jordan. Și, deși mă hotărâsem să îl mai amân pe Jordan mai multe articole și să aduc în atenție alți sportivi mai puțini cunoscuți, un citat de-al lui m-a făcut să schimb subiectul de astăzi din “perseverență” în “echipă”.
-
De ce stau românii peste program la job? Teama de a rămâne fără slujbă, printre cele mai puternice motive
Un sondaj recent, derulat de site-ul de recrutare BestJobs.ro, arată că 35% dintre români sunt nevoiţi să stea peste program din cauză că au prea multe atribuţii la locul de muncă. În acelaşi timp, cei care au participat la chestionar au mai bifat, în proporţie de 20%, şi condiţiile economice, din cauza cărora se tem că îşi pot pierde job-ul, ca unul dintre principalii factori ce îi determină să rămână la birou după încheierea orelor de lucru.
Recomandările editorilor
-
Cristian Gulicska, Autoliv: Românii sunt dispuși să facă un pas lateral sau chiar înapoi pentru a urca în carieră
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România. -
Ramona Porca, Schaeffler România: Generația Z nu mai separă tehnologia de viața de zi cu zi
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă. -
Testul de foc al HR-ilor: evaluarea posturilor | ANALIZĂ
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie. -
BEST EMPLOYER FEST 2025. Bianca Chera: Ne așteptăm la o evoluție legislativă în zona prevenirii sindromului de burnout
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.