asigurari de sanatate
-
Ministrul interimar al Sănătății, Alexandru Rafila, a tras un semnal de alarmă în această săptămână cu privire la sustenabilitatea sistemului sanitar din România. „În continuare, doar 35% dintre beneficiarii sistemului de sănătate plătesc asigurări în -
Asigurarea de sănătate: acces rapid la serviciile medicale, angajați mai productivi
Asigurarea privată de sănătate reprezintă, în România, cel mai solicitat beneficiu pe care îl cer angajații și, în același timp, cel mai des oferit de către companii. Angajații o aleg, deoarece oferă acces rapid la serviciile medicale, în momentul apariției unei astfel de necesități. În ceea ce privește avantajul direct și indirect pentru companii, un grup de angajați care beneficiază de asigurări private de sănătate vizitează medicul de la primele simptome și, în general, își rezolvă problemele medicale înainte ca acestea să devină critice. Astfel, angajații se pot concentra pe activitățile zilnice, fără a mai avea grija de a găsi soluții pentru a-și restabili starea de sănătate sau presiunea de a acoperi costurile. -
Beneficiul cel mai des oferit angajaților
De la începutul acestui an limita deductibilității pentru asigurările de sănătate a crescut de la 250 euro/an la 400 euro/an. Sunt companiile interesate să acorde astfel de beneficii angajaților? Ce schimbări au avut loc în această piață în 2015? -
Intranetul companiilor multinaţionale devin site-uri cu reduceri pentru angajaţi
Din ce în ce mai multe companii încearcă să-şi recompenseze angajaţii oferindu-le pachete de beneficii extra salariale cât mai atractive, deşi salariile se reduc sau, în cel mai bun caz, rămân constante. În topul celor mai uzuale beneficii pentru angajaţi se situează tichetele de masă urmate de programele de training profesional şi de asigurările de sănătate.
-
Ce mai înseamnă acel ceva pe lângă salariu
Într-o piaţă a muncii în care cuvintele ultimilor trei ani au fost disponibilizări şi tăieri de salarii, a vorbi despre compensaţii şi beneficii pare utopic. Nimic mai fals. Unele companii cu o cultură organizaţională puternică au ştiut mereu că succesul afacerii înseamnă angajaţi talentaţi, mulţumiţi şi sănătoşi. Altele au învăţat acest lucru tocmai în criză. Astfel, furnizorii de beneficii şi compensaţii salariale se readaptează unei pieţe care cere servicii individualizate şi nu numai.
Recomandările editorilor
-
Cristian Gulicska, Autoliv: Românii sunt dispuși să facă un pas lateral sau chiar înapoi pentru a urca în carieră
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România. -
Ramona Porca, Schaeffler România: Generația Z nu mai separă tehnologia de viața de zi cu zi
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă. -
Testul de foc al HR-ilor: evaluarea posturilor | ANALIZĂ
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie. -
BEST EMPLOYER FEST 2025. Bianca Chera: Ne așteptăm la o evoluție legislativă în zona prevenirii sindromului de burnout
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.